Vad gör man åt högt kortisol?

kortisol
Klicka

I Kurs 2 lär skolan ut en metod för att sänka kortisol, och en för att höja kortisol, då vissa har för mycket och andra för lite.

Det är bara akuta och tillfälliga lindringar då trasslet med binjuren är ett symtom.

Binjuren är en nyttig idiot som gör som den blir tillsagd, och den får fel information ifrån hjärnan på grund av omfattande inflammationen i den.

Om vi kikar på bilden till höger ser vi att jag har ringat in miljögifter och skolan är fokuserad på att alla ska hitta dem och eliminera dem ur sitt liv.

Det är boten.

johannaVi ser också att det står “brain inflammation” – dvs. hjärninflammation – och den gör så att vi har trassliga binjurar, saknar närminne till stor del, och är allmänt snurriga. Kurs 1, som är gratis, omhändertar detta problem, och det är prio 1 att få bort hjärndimman så man kan tänka.

14708073_10153850040402301_5980858904194431214_oKurs 1 är gratis för att folk ska slippa hantera betalningar, och lektionerna är inspelade på band för många är så sjuka att de inte klarar skriven text heller.

Rätt väg att gå är således att slå ner hjärndimman (kurs 1) och få ordning på sömnen (kurs 2) och när vi jobbar med den omhändertar vi tillfälligt binjuretrasslet, för det är störande, och sen när vi kan tänka och inte somnar snudd stående mellan 14.00-16.00, lägger vi en växel och börjar kurs 3-7 som handlar om att identifiera gifterna, och avgifta.

En del får fram sin giftbild genom kostsamma labbprover men skolan innehåller tester som är helt gratis, som man kommer långt med, för den som inte har råd, samman med symtomlistor “hur man blir” av t.ex. kopparförgiftning.

Bilden till höger är ett labbsvar som en kvinna fått som är kraftigt förgiftad och om vi tänker oss tanken att hon använde skolans metoder, för att manipulera kortisol på livstid, eller åt tillskott som manipulerar den, kommer hon att vara sjuk framöver i all oändlighet.

Man måste ha fokus på miljögifterna, och betrakta allt annat som symtom. Vi har en medlem som går hos en läkare som uppenbarligen kan vår sjukdom men de är få därför att sjukdomen ingår inte i läkarutbildningen:

Adrenal-Cocktail

“Min funktionsläkare Peter Martin säger precis som Lena, att “trötta” binjurar snarare är ett symtom på att något annat är i obalans eller “stört” i kroppen.

Det troliga är att binjurarna inte alls är trötta utan fungerar precis som de ska, men dom får just nu inte dom rätta signalerna från hjärnan. Stress må vara en utlösande faktor men kanske inte den kroppsliga orsaken.

Jag har via Peter Martin gjort ett antal provtagningar som visat att jag har läckande tarm, 46 födoämnesintoleranser, Candida och SIBO, vilket är mer troligt att förklara som orsak. Enligt honom så kommer många fysiska åkommor från tarmen.

Men efter att till 100% sen i mitten på maj anpassat kosten efter alla dessa diagnoser plus stöttat med diverse för mig helt nödvändiga tillskott så har jag ändå tok-kraschat 2 ggr sen dess(alltså legat utslagen i flera veckor). Min läkare menar då att troligtvis föreligger det fler problem i kroppen och han har sett att när tillstånden blir kroniska och kommer i skov så kan det ofta bero på någon slags metallförgiftning.

De proverna visade inga skyhöga värden men tillräckligt höga för att problem kan uppstå. Så nu är amalgamsanering igångsatt kombinerat med strikt detoxkur. (Betyder tillskott av bland annat lipposomalt C-vitamin och Glutation). Parallellt med detta så fortsätter jag ju att äta min strikta och anpassade kost och tillsätta alla nödvändiga extra vitaminer och mineraler som jag ju vet efter provtagningar att jag behöver.

Äter också Ashwaganda för att stötta binjurarna. Enligt Peter Martin är det viktigt att stötta alla dessa kroppsliga dysfunktioner samtidigt. Guldmjölk, ingefära och alla andra “Holve-tips” är ju perfekta metoder att följa även det parallellt och tillsammans med övriga åtgärder. Men också viktigt att köpa rätt preparat därute om man ska äta tillskott. (Men C-vit, Magnesium, Zink, Omega 3, D-vitamin och flertalet B-vitaminer är nog bra för många av oss att stötta med samt ev Selen för avgiftning och järn om man som jag har lågt Ferritin.)

Min erfarenhet är att Thorne och Holistics erbjuder riktigt high quality.
I mitt fall är tillskott helt nödvändigt men kommer att sluta med en hel del av dom sen när jag anser mig vara frisk.
Nästa avsnitt för mig om nu inte amalgamsanering och övrig avgiftning gör sitt är att göra en större provtagning som letar efter infektioner, som enligt Peter Martin också kan vara en orsak till problemen. Så helt i linje med vad Lena försöker pränta in i oss!”

viktoria

rapport