Lenas story; förlamningen

imageJörgen blev förlamad av stressen
, skriver Aftonbladet, och det är en sanning med modifikation.

När Hippocampus är inflammerad skickar den ut och tar emot signaler helt fel. Jörgen får inte klart för sig att han har gränser. Kortisolet sprutar så han tror att han orkar. Cortisonets uppgift är att ge oss energi! Så långt är det “rätt”.

Inflammationens konsekvens är att hans hjärna luras.

Vi slutar som grönsaker på långvården
Jag vaknade en morgon och kunde inte röra mig. Musklerna brydde sig inte. Trots att jag sa till min hjärna att säga till benen att röra på sig. Tvärtyst. Inget hände.

I Sverige vill man ha det till att sjukdomen är arbetsrelaterad, psykisk, social och det “finns inte” ens att det rör sig om en inflammation. Som alla har sett är världen full av material om den saken; video efter video, läkare efter läkare, uppträder i skolan och berättar om denna inflammation och vad vi ska göra med den.

Vi själva håller med om det; måste vara stressen på jobbet!
Woman with laptop having stress.Det är stressigt att ens vara svensk! Hade en svår skilsmässa! Kris i bolaget! Blev utsatt för ett rån!

Forskare i Sverige har slagit fast att ingen, absolut ingen, har botats i riket. Det beror på att man aldrig botar inflammationen och man gräver heller aldrig upp varifrån den har kommit.

Vi gör det här i skolan, och ta varje ord, varje lektion på blodigt allvar för du slutar som just förlamad.

Jag var det. Undvik det! Först då slutade jag att säga; “Jag har inte tid att vara sjuk!!!”

Jag la ner precis all verksamhet, poff!
Jag kunde inte ta hand om den ändå. Förmågan att räkna hade helt upphört. Jag förstörde 20 år gamla bolag i ett nafs.

Exempel; jag skulle betala en stor summa pengar ifrån ett bolag till lett annat – betala en skuld – och när jag gjort överföringen hade jag fördubblat skulden för jag hade tänkt fel – känns igen? Jag betalade räkningar konstant tre gånger, eller inte alls.

Glömde löften, mindes inte vad folk hette, kände knappt igen folk, kom inte ihåg min dotters förnamn. Jag gick från högsta möjliga kreditvärdighet till en lång lista betalningsanmärkningar. Mina gamla skolor; www.kulturskolor.com fick min tekniker i knät – utom min egen för den la jag ner.

Har vi glädje av nu!