Höga kaliciumnivåer

Utmattningsskolan går in i vårt 8:e år

UMS startades den 27 juli 2016, och är tydligen mer känt internationellt än nationellt.

Jag får rätt ofta rapporter om att man blir blockad för alltid om man ens nämner Utmattningsskolan i många FB-grupper. Jag har läst igenom en del av texterna som är en blandning av lögner, skrönor och rena påhitt.

Vi har medlemmar som mött attityden att de måste ha spelat sjuka i 10-20 år om de nu är friska.

Man blir givetvis frisk om man blir av med rotorsaken!

Det är välkänt utomlands, och det förklarar varför en internationell robot vet vad UMS är, men inte Svensson.

UMS startade som ett experiment så långt att jag skrev en artikel om hur jag själv hade blivit frisk i Asien, och den delades av tusentals.

Jag förstod att ämnet var hett och öppnade en FB-grupp för att samtala med sjuka om saken, och det ledde sen till att jag skrev kurs 1.

Då de gick i den skrev jag kurs 2, och så vidare, och samtliga kurstexter kollades av läkarna vi samarbetar med, fortfarande.

Många har berättat för mig att de blev ställda då jag sa att utmattning är inte psykiskt, socialt, arbetsrelaterat, det är fysiskt orsakat – men att det lät logiskt.

Nu går vi alltså in i vårt åttonde år, och det verkar vara rätt okänt i Sverige att inte minst mögel är en stor rotorsak, fortfarande.

Folk lider, av bland annat hjärndimma, i onödan
Dessutom anklagas de ofta för att vara lata, inte skärpa sig, de uppmanas att motionera – det är mycket farligt för den som har en inflammation i hjärnan – och många hamnar i ensamhet.

Utmattningsskolan

Utmattningsskolan svarar:

Jag har lyssnat på inslaget i P4 Värmland. Det hörs att du tror att du blev utmattad av för mkt jobb, och det är gängse syn i Sverige; socialt, arbetsrelaterat, psykiskt, men det menar UMS är fel, i botten finns förgiftningar, och har du inte blivit av med dem återkommer sjukdomen med kraft senare, poff! Om den dagen kommer hoppas jag att du hittar hem till UMS!
Lena Holfve, UMS CEO

Våra resultat – axplock

2 kommentarer till “Utmattningsskolan går in i vårt 8:e år”

Kommentarer är stängda.