Utmattningsskolans infektionsgrupp

Om man inte hittar tungmetaller i sin kropp (kurs 3) – eller svåra brister som gjort dig sjuk – är det dags att börja leta efter aparta, udda, svårupptäckta infektioner.

I nuläget krävs att man sänder blodprover till Tyskland. Vi har grupprabatt hos ett bolag som hjälper till med det därför att den svenska vården hittar inte de infektioner det kan röra sig om.

Det första man måste veta är varför man är sjuk
Det hjälper skolans handlingsprogram till med. Därefter läser man in symtomlistorna för t.ex. mögelförgiftning, och stämmer av med vad man själv upplever, och därefter undanröjer man källan till sin sjukdom.

I kurs 4, avsnitt 1, är du välkommen till skolans infektionsgrupp om du ens misstänker att det ligger en infektion i botten.

Internationellt sett säger man att det är alltid en infektion / inflammation i botten,  och det är – vad jag vet – bara i Sverige där man har fått för sig att det är psykiskt / socialt / arbetsrelaterat.

På samma sätt är det bara i Sverige som man på eget bevåg har hittat på diagnosen “utmattningssyndrom”. Det stod så på mitt läkarintyg också. Jag hade hela kroppen full med leishmaniaparasiter och aluminium, och fick vård i Asien.

De som kallas för “utmattade” i  Sverige är de som är i inledningsfasen till denna komplexa sjukdom. De får KBT-stöd, psykologsamtal,  psykofarmaka samt uppmanas att träna, och lär bli mycket, mycket sjukare därför att sjukdomen är fysisk – inte psykisk. Man måste hitta sin förgiftningsrot.

Skolan har självhjälpsgrupper för tungmetaller, avgiftning, mögel och infektioner, och de leds av två, tre administratörer.

Man vet att över 90% av oss har mögeltoxiner i blodet.

Symtom på kroniskt trötthetssyndrom
För att diagnosticeras med ME-syndrom, eller kroniskt trötthetssyndrom, måste man uppfylla ett antal kriterier. Dessutom måste man ha haft symptomen under en längre tid.

De kriterier som används för att fastställa om någon lider av ME/kroniskt trötthetssyndrom kan förkortas som följande:

1. Utmattning. Personen upplever en oförklarlig, ihållande eller ständigt återkommande utmattning som både är fysisk och mental och som nedsätter aktivitetsnivån avsevärt.

2. Sjukdomskänsla. Man känner sig fysiskt och mentalt uttröttad, även efter minsta ansträngning. Övriga symptom tenderar också att förvärras vid fysisk aktivitet.

3. Sömnstörning. Den sjuke känner sig inte utvilad efter sömn. Störningar i antalet sömntimmar och störningar i dygnsrytmen.

4. Smärta. Smärta kan upplevas i muskler och/eller leder. Huvudvärk av en ny, svår typ är vanligt.

5. Neurologiska/kognitiva manifestationer (minst två symptom måste uppfyllas)

Förvirring

Koncentrationssvårigheter

Försämrat korttidsminne