Varför är Sverige så isolerat och omodernt?

doktorJag är medveten om att självbilden är den motsatta; enda landet i hela världen som är modernt!

Jag har hört den nuvarande finansministern säga; “…jag vill modernisera landet…” varför man kan påstå att det finns ledare som är medvetna om att vi ligger 25-30 år efter resten av världen avseende mycket.

Jag delade morgonens artikel som handlade om att man sverigemåste välja väg, och det var inte poppis utan sågs som reklam för skolan förmodligen, eller för denna sjukdoms riksförening, eller möjligen både och?

Om jag går till norra Cypern, där jag ofta befinner mig, är tidningarna nedlusade reklammed information om vad entreprenörer hittat på så vi saknar i princip reklamlappar, skyltar, brevlådereklam finns inte alls, för “alla” vet via tidningarna att Mr eller Mrs Nånting har startat nåt nytt och bra, och “alla” gratulerar. I Sverige ska man helst ha stryk samt bli “trollad”.

I Sverige ska man tiga ihjäl allt nytt, eller kraftigt motarbeta det, och då blir resultatet stagnation och då får man en befolkning som i långa stycken tänker:
 – Det går inte, det har vi aldrig gjort förut.

turmeric-elixirSkolan isolerar ingen! No way!
Jag för min del ser gärna att skolans 1700 medlemmar är med i såväl föreningen som i gruppen “Me/Cfs i Sverige”, eller “Olydiga mediciner” eftersom nåt ljushuvud kan komma på nåt nytt, som ingen har tänkt på, och släpa hem fakta till skolgården.

När medlemmarna har blivit anfallna i grupper på nätet har jag sagt att de behöver inte försvara skolan. Den behöver inte försvaras, och den är vidöppen och transparent och jag skulle aldrig isolera någon från andra mänskliga sammanslutningar.

Utmattningsskolan är inte bara en skola, domänen innehåller väldigt många artiklar i frågan, vilket känns viktigt, eftersom många inom vården betraktar den som nån form av inbillningssjuka, och landet är nedlusat av insjuknade som aldrig blir friska av terapier och psykofarmaka.

Skolan kommer inte ens med något nytt utan släpar mer hem den internationellt vedertagna synen, erkänd av WHO.

Kringhna
På sankritspråket heter gurkmeja “kringhna” vilket betyder “germ killer” / “bakteriedödare” och har funnits bland mänskligheten i tusentals år.

Nu i år har jag noterat att media börjar skriva om den. De gör alltså “reklam” för de stora och mäktiga kryddodlarna i bland annat Indien. Går bra?

resultat4000

Hur ansvarsfullt är det, att i minst 4000 år förhindra den asiatiska medicinkunskapen att nå landet, och därmed skydda den hundraåriga skolmedicinen, vars ena problem är att läkemedelsbiverkningar är den tredje största dödsorsaken i väst?

Vill man isolera Utmattningsskolan.se s artiklar  ifrån sjuka människor får man nog räkna med att många kommer att betrakta en som beskyddare av psykofarmaka, som är samhällets vanligaste åtgärd, och även som en som välsignar drogkulturen i riket; ta ett piller, tig och lid!

resultat7000Finns ett bra uttryck som används inom AA och NA, Anonyma alkoholister och narkomaner, som citerat går så här;

“Ju sjukare familj desto fler hemligheter.”
Och hur troligt är det att alla dessa grupper, som utestänger mina artiklar, delitar medlemmar om de nämner skolan, ska på sikt lyckas med bravaden att isolera folk?

– 4000 år till?

dialogJag är hur som tacksam för påpekandet att mina artiklar inte är önskvärda för det stärker mig i min alltmer påtagliga upplevelse att om man ska ha ett bra, mentalt friskt, fridfullt och trevligt liv ska man hålla sig så långt borta ifrån dagens Sverige som det bara går; sex månader om året inom EU och sex månader om året i Asien.

Det sägs att Kina och Indien kommer “ta över” världsherraväldet, och det ser jag fram emot.
Hur som, i egenskap av svensk författare är det “intressant” att bli refuserad. Nytt! Aldrig hänt förr vad jag minns.