Självhjälpsgrupper inom skolan

Om du studerar kursplanen ser du att skolan har en hel del grupper, och det lär komma till fler t.ex. “Utmattningsskolans urangrupp”, “Utmattningsskolans blygrupp” för de som har just dessa förgiftningar.

Är det inte en tungmetallsförgiftning i botten är det en apart infektion som startade denna mardrömsresa varför “Utmattningsskolans infektionsgrupp” säkerligen lär skapas framöver.

Någon kanske undrar varför vi inte har en “stressgrupp”?
Det har vi lika lite som vi har någon “binjuregrupp” för trassel med den, och stress, är först och främst symtom. Vi söker rötterna, drar upp dem, gör oss av med orsaken till att vi ens blev sjuka. Vi sysslar mycket lite med symtom. Först ut som frisk var Sofia förutom jag själv.

Om vi bara hade en blir det för rörigt, för många medlemmar, ämnen och frågeställningar och alla är sjuka med en begränsad energi. Genom att dela upp oss blir vi färre i varje grupp, och alla har minst en sak gemensam.

Länk till de olika grupperna finns i rätt kurs
gmNär man börjar i kurs 1 får man länken till den första gruppen; “Guldmjölksgruppen”, och den ska bara innehålla medlemmar som går, eller har gått, i kurs 1.

Nya och nyfikna är välkomna till den stora skolgården.

grupperna