Höga kaliciumnivåer

Utmattningsskolan ´s “Stora skolgård” skapad den 27 juli 2016, och nedlagd 2022

Du kan ha hört talas om Utmattningsskolan ´s stora skolgård

utmattningsskolanDen startades i juli 2016 därför att en artikel jag hade skrivit om utmattning delades på FB frekvent, och jag bjöd in folk för samtal. Min artikel handlade om att utmattning i allmänhet är en rent fysisk historia. Det kom in hundratals, och vi började chatta om saken. Jag byggde kurs 1, och medan denna testgrupp gick den skrev jag kurs 2, osv.

Petrea K. Marklund talar om den tiden i videon nedan, en snutt ur hennes föreläsningar, då UMS startade. Den stora skolgården, som vi kallade denna FB-grupp, har tjänat oss alla väl.

Men den blev ett problem, och därför lade jag ner den, eller den är utbytt mot en skolgård för varje kursavsnitt, och en för varje rotorsak. Dels träffade jag människor som sa; “Jag är med i UMS!”, och de menade att de hängde på den skolgården, en del sen sex år tillbaks. Dels såg jag samma namn återkomma år efter år, och man blir inte frisk av att hänga på FB, man måste sluta prata och börja handla.

Hit når man bara via handling!

Vi la alltså ner vår största “pratskolgård”, med 3.400 medlemmar, för att markera att det är till kurs 1 man ska.

-Lite snack, och mycket verkstad, inte tvärtom.

Utdrag ur boken “Utmattad”, som är kurs 1 i bokform

Vi har vår tunga erfarenhet

Den räcker långt eftersom vi är många som har förvandlats från virriga och lätt korkade vrak till skarpt tänkande och fungerande människor som kan återgå i arbete.

Man skulle kunna tänka tanken att alla som vistas i Utmattningsskolans 35–40 olika Facebookgrupper smittar varandra med någon form av placeboeffekt.

Men det förklarar inte att den majoritet som går UMS program, som inte vistas i grupperna alls, får samma resultat som de som konverserar med varandra.

Vad vi också har sett, nu efter ett år, är att de som följer programmet minutiöst är de som har de bästa resultaten.

Är det en mirakelmedicin?

Nej, kombinationerna är snarare träffsäkra i sin funktion och vi använder inga mediciner alls, utom multivitamin och multimineraltabletter, utan lutar oss helt mot livsmedel, örter och kryddor.
En tesked honung gör ingen frisk men 365 teskedar under ett år kan hjälpa till. En hamburgare från något slaskställe gör ingen sjuk men trehundrasextiofem hamburgare under ett år gör nog vem som helst sjuk.

En kvinna var sjuk i mer än tio år, gick programmet i fem månader och kunde efter det arbeta halvtid. Vi har flera som har återgått i arbete efter 6-, 10-, 15-års sjuk-skrivning. En före detta sjuk skriver: ”Tog på mig mina gympaskor som stått i skåpet i 3 år och gick en promenad på 20 min. Det gick!”

Utbrändhet är ”prao i demens”

– och alla sjuka vet vad jag menar.

Vi behöver läka hjärnan, och det gör vi bland annat genom att sätta ut minst en eller fler plantor av rosmarin och lavendel i sovrummet, och gärna även där du vistas dagtid. Eller använd eterisk olja.

Köp dem i en riktig plantskola, för det är bättre kvalitet på dem, och se dem sedan som dina framtida inomhusväxter som är livsviktiga.

Vartefter för du in lavendel och rosmarin även i köket, vardagsrummet – eller var du nu vistas – men först i sovrummet. (En del blir pigga av rosmarin och då ska den ut ur sovrummet.) Använd eterisk olja om du inte får plantorna att överleva. Dessa levande örter ska inte vattnas alls utan bara duschas sällan. De lever i bergen där vatten saknas. Hett på som-maren, svalt på vintern.

Och när vi gör det lämnar vi västs tänkande – hur något ser ut – mot funktionstänkande.

När vi väljer mat gör vi det oftast med ögonen, och via smaken – läs socker – men aldrig utifrån funktion – vad det är bra för/skadar.

Dina blommor hemma är samma sak; du har valt dem för att du tyckte att de var snygga, vackra… inte efter FUNKTION.

I startkittet från Immun.se finns olja med, och det går lika bra med olja också för det är doftämnena vi är ute efter.

Har du levande växter kan du knipsa av några kvistar ros-marin och lavendel, klippa sönder dem, snurra gasbinda runt och trä över vattenkranen då du badar/duschar och försöka ta in rosmarin och lavendel i din vardag.

Båda hjälper din hjärnas minnesfunktioner. Du kan ha eterisk olja i badet, bilen, badrummet, vid Tv: n. Se över var du kan implementera den bäst, och kom ihåg att inte rusa iväg till trädgårdsmästaren nu.

Många fler metoder för att komma tillrätta med sömnstörningar beskrivs i den andra delen av denna bok.

Smakprov ur boken “Utmattad”, som motsvarar kurs 1 online

Jag kan inte ta ansvar för att driva en prat-skolgård när jag vet hur viktigt det är med handling.

Kurs 1 finns även som ljudbok,  häftad bok, och som e-bok om du upplever onlineversionen som svår.

Böckerna kan fås gratis via biblioteken, och Utmattningsskolan.se hittar du här.

Lena Holfve