Vad skiljer skolan ifrån vårdens syn?

lakareEgentligen skiljer inte skolans syn sig ifrån vårdens mer än att skolan för in den internationellt vedertagna förklaringen att en infektion startar förloppet, kanske för 5-20 år sedan, och att det i botten finns en inflammation i hjärnan och att en utlösande orsak är miljögifter.

Det finns svenska läkare som är medvetna om det men ett bekymmer vi har är att sjukdomen inte ingår i läkarutbildningen.

Skolan har fokus på förgiftningar, och flera medlemmar har också hittat förgiftningar av koppar, uran, kvicksilver, mangan, osv. Det betyder inte att skolan fnyser åt stress, eller hur folks levnadsvillkor ser ut, speciellt inte som människor stressas enormt av att bli kortsjukskrivna eller utförsäkrade.  Men det är klokt att ha fokus på förgiftningarna eftersom alla andra sysslar med övrigt.

Vårdens syn:

Kognitiva symtom

• Minnesstörningar
  • Svåra koncentrationsproblem
  • Oförmåga att tänka klart
  • Låg stresstolerans
  • Överkänslighet för ljud, ljus, lukter
  • ”Tunnelseende”

Somatiska symtom

• Trötthet /utmattning
  • Sömnsvårigheter
  • Ökad infektionskänslighet
  • Ökad smärtkänslighet
  • Muskelproblem
  • Mag-tarm problem

Psyke

• Känslolabilitet
  • Nedstämndhet
    Källa

Skolan instämmer men pekar således även på miljögifter samt inflammation i Hippocampus.

Klicka på bilden så blir den stor:

14425310_10154982401287971_1178500392092753601_o