AI diagnosticerar

Upptäcka mögel prio 1 A – liv räddas direkt

Upptäcka mögel

UMS fantastiske tekniker är givetvis, via oss, en mycket medveten tvåbarnsfar idag och han fick syn på lite mögel… Han vet hur enormt viktigt det är att upptäcka mögel.

Levde om rejält med värden, fick hota dem att riva väggen själv, och det tog skruv så nu har de sanerat.

De tog upp 40 borrhål runtom i lägenheten, där de inspekterat med kamera, och när jag frågar om han hade levt om utan UMS svarade han:
– Hade nog inte tänkt på det innan.

Vi har tappat kunskaperna om mögel men det har inte utlänningar och asylsökande vägrar ibland att gå in i hus.

Man kan säga att vår tekniker, som är ursvensk, nu är på samma nivå som en pappa ur den gruppen. Han vet numera hur vansinnigt farligt mögel är. Det vanliga tycks annars vara att inte reagera alls, när ungarna sen insjuknar ska de till BUP.  Man själv kallas för “utmattad” och lider av “psykisk ohälsa”.

Asylsökande klagade på farligt mögel

Petrea K Marklund är en av de som fått livet åter

INTERNATIONELLA SYMTOMLISTAN FÖR ATT UPPTÄCKA MÖGEL

Upptäcka mögel1. Andningssvårigheter: känslighet i halsen, andfåddhet, du flåsar för ingenting.

2. Sinus: bihålorna känns trånga, näsan rinner, du känner ett tryck och smärta och har ofta huvudvärk.

3. Psykiska reaktioner: ångest, panik, ”konstiga tankar”, slöhet, depression, dissociation, du hör röster.

4. Matsmältningsproblem: halsbränna, tarm- och matsmältningsbesvär.

5. Synen: du har suddig syn, svårighet att fokusera, kliande ögon, rödsprängda ögon.

6. Hud: klåda, stickningar, domningar, utslag, sår som inte läker.

7. Neurologi: domningar, som elstötar som går ner i benen.

8. Hjärnan: brist på koncentration, oförmåga att utföra uppgifter, minnesproblem, hjärndimma.

9. Kroppen: ledsmärta, muskelstyvhet, muskelsmärta, förlust av styrka, ödem, du fryser hela tiden, förhöjda levervärden.

10. Udda symtom; konstig smak i munnen, vaknar ofta under natten för att kissa, nattsvettningar, tolererar inte mediciner, kemisk känslighet, mat du plötsligt inte tål, hormonobalans, hjärtklappning, sömnlöshet.

Artikeln om att upptäcka mögel publicerades första gången den 16 feb 2018

VILJAN ATT FÖRSTÅ MÖGELSJUKA FÖREFALLER VARA OBEFINTLIG

De symtom som boken stegvis tar upp drabbar människor som skadas av sjuka byggnader, de fylls med biotoxiner som deras kroppar inte kan bearbeta. Det är en riktig sjukdom och orsakar totalt kaos i kroppen. Gifterna orsakar enorma inflammationer i hela kroppen, och i alla stora system, detta enligt funktionsmedicinarna. I början ser man ut som vanligt och får kanske höra att man inte ser sjuk ut.

Kanske har du varit hos otaliga läkare, och fått lika otaliga tester utförda, som visar att allt är normalt, eller att du bara har allergier. Eller ännu värre, att allt ser bra ut, så alla dina klagomål måste vara ren inbillning. Du får veta att du bara är deprimerad och att du har ett psykologiskt problem. Eftersom 20 % av svenskarna får någon form av psykiatrisk behandling böjar det hela bli helt absurt.

För 45 år sedan hade vi i södra Stockholm ett akutintag för mental-sjuka kvinnor på Långbro mentalsjukhus, avdelning 13, och det kan väl ha varit 20 platser på avdelningen som räckte till hela södra Storstockholm. Fyrtiofem år senare är antalet patienter 1,6 miljoner i hela landet.

Det är helt okänt i Sverige att man har kopplat ihop depressioner med bland annat mögeltoxiner. . Det är enkelt att se hur det har gått till. Man har tagit bort alla sådana ord i Sverige ifrån symtomlistan över mögelsjukdomar. Vi måste gå utomlands för att hitta ord som depression, personlighetsförändring, osv. på symtomlistorna för mögelsjukdomar.

DET FINNS HOPP!

upptäcka mögel
Mögelförgiftad finns i bokhandeln, och lär dig mögel symtom

Du inte är ensam. Du är inte galen. Det är en verklig sjukdom som förstör liv. Men det finns faktiskt hopp. Det första steget är att ta reda på var problemet finns, källan. Har grannen ovanför haft en vatten-skada? Jobbar du i ett sjukt hus? Först och främst måste källan hittas och elimineras, det är A och O.

Var och hur källan ser ut får du fundera på medan du tillfälligt har flyttat ut och studerar hela problematiken. Känner du att miljöombytet leder till att du mår bättre har du en viktig indikator och jag kommer lite senare att beskriva hur man testar sin bostad.

Människor har fått sina liv tillbaka via Utmattningsskolan, och är på livstid beväpnade med den kunskap de behöver för att klara av problemen. Ge inte upp, det finns hjälp även för dig!

Jag har blivit tillfrågad om UMS-metoden är en mirakelkur, och det är den inte. Den tar inflammationer brett och vi har i allmänhet just inflammationer i hjärnan.

Mäta mögel i hus Anticimex är en av de som du kan be om en mögeltest

Mögel i hus farligt

Varför, och hur, startade Utmattningsskolan år 2016?