Excellent! Sockerdoktorn nummer 1, Tore Person

Sockerdoktorn Tore Person dog år 2016
Sockerdoktorn Tore Person

Tore är en gammal ungdomsvän till mig, och jag lär aldrig glömma då han sa mig en dag i 40-årsåldern;
– Jag ska bli barnläkare, jag börjar i morgon.

Vi var båda kulturarbetare, och han ledde vissångarna, och jag jobbade som yrkesförfattare, och vi tillhörde båda samma middagsgäng i Stockholm.

“Tore Persson var narkosöverläkare, musiker, skådespelare och LCHF-are.
Han var tydligen fullt aktiv men dog efter några dagars hjärtsjukdom.”

Tore forskade på vår sjukdom varför det är begripligt att han också var intresserad av tungmetaller. Intressant; två gamla kulturarbetare som är intresserade av tungmetaller… i samma land, i samma tid.

Sockerdoktorn Tore Persson  hade alltså nyfikenheten som krävs för att ge sig in på nya områden

Sockerdoktorn Tore PersonSista tiden läste han in den moderna forskningen om kroniskt trötthetssyndrom, ME/CFS och fann länkar till sina områden som vitaminterapi, bindvävssjukdom och modern neurofysiologi. Tore var en excellent läkare i den roll han hade som teamdoktor för dem med smärta och utmattning. Han forskade om tinnitus och om ljudens påverkan på hälsan. Vem rycktes inte med i hans föreläsningar om sockrets skada, eller C- och D-vitaminets fysiologiska verkan.

Många har reagerat över den superfriske Tores död
En sa:”Överläkare Tore Persson har både exponerat tungmetaller i vaccin och glukossirapens destruktiva verkan på människokroppen. Han har alltså både gett sig på det läkemedelsindustriella komplexet och sockerindustrin, samtidigt”

Jag såg ett föredrag med honom från 2014 där han säger att:
“Jag utmanar väldiga krafter. Om ni plötsligt ser en rubrik “Känd läkare, sockerdoktorn, hittad i Nybroviken med en betongklump runt fötterna”, så vet ni att jag åtminstone “died trying”. *skratt*”
Två år senare är han död i en “hjärtinfarkt”, vid 63 års ålder.”

Finns folk som tror att Tore mördades, med andra ord, på samma sätt som 60 liknande läkare i USA har trillat av pinn fort, och jag har inte möjlighet att utreda den saken, utan jag vänder på det, och säger så här:

OM Tore mördades, på grund av sina budskap till oss, bör vi lyssna extra noga och se om vi kan “höra” varför.

I så fall finns det något han säger i materialet som inte “passade” den rådande ekonomin t.ex.

Han visste uppenbarligen själv att han utmanade krafter, och
han ansågs orädd – och var det också, född sån.

Vi i skolan hade behövt Tore
Sockerdoktorn Tore PersonNu blir det inte så men vi har honom via videos.

Och jag själv får väl säga som Tore sa;
-Hittar de mig i sjön, eller jag bara försvinner, så vet  ni att jag i alla fall “died trying”.

Nåt ska man ju dö av, och dö i fält är inte helt fel  – klart bättre än att dö av en fettlever man dragit på sig av västmaten – men det är hemskt tråkigt för Tores fru och barn.

Jag känner honom främst givetvis som kulturarbetare, och som en leverantör av Bergspredikan i verkligheten, och som en som verkligen jobbade åt  “universum” på många olika sätt.

Publicerades första gången i december 2016.

Diagnosens moder är en – 1 st – enda psykiatriker

Sofia först ut som frisk
En till som lär bli frisk inom nåt år
En till som lär bli frisk