Hur är skolan organiserad?

Kursplanen hittar du här,  och som support har vi en hel rad självhjälpsgrupper som du får inbjudan till vart efter. Det är inte meningen att man ska dyka in i alla, långt därifrån. Själva skolan finns här; https://utmattningsskolan.se

De som går i kurs 1, och som har varit sjuka i mer än 10 år, är välkomna till Veterangruppen, och de som även har diagnosen  fibromyalgi är välkomna från start i den gruppen.

Kurs 1, där vi håller på och slår ner den inflammation som ofta ger oss hjärndimma har sin egen skolgård.

Kurs 2, som handlar om sömn, kortisol och hjärnan har sin egen skolgård.

När man fått ordning på hjärndimman och sover hyfsat är det dags för den riktiga skolan!

Kurs 3!
Då är det dags att börja leta efter orsaken till varför man ens haft en hjärndimma och varför man är helt slut. Kurs 3 har sin egen skolgård, och i kurs 4 börjar vi dela upp oss: Arsenik-, mögel- tungmetaller-, medicin-kosttillskottsförgiftningar, infektion-, uran-, kopparskolgårdarna, o.s.v., utifrån vad det är vi är förgiftade av vilket vi testar i kurs 3 avsnitt 6.

Den enda grupp vi har som man inte behöver vara medlem i skolan för att delta i är Berylliumgruppen för den har som mål att samla så många som möjligt i hela Sverige som har den udda förgiftningen.

Skolan har en medberoendekurs

Många “stressade” är i själva verket medberoende, och de har sin egen kurs och skolgård. Där ligger en hel del spännande ny forskning.

Handlingsprogram mot parasiter” tillhör infektionsgruppen, och har alltså en egen skolgård.

Vi har också ett par superhemliga skolgårdar som presenteras inne i skolan vid rätt tidpunkt.

Det kommer också e-brev till alla med pepp, råd och dåd vartefter, och slutligen är du framme vid den sista skolgården; Examensgruppen.

Den innehåller mängder med spännande material för de som är igenom hela resan.

Vi kommer också att resa i verkligheten, och den som är medlem i skolan kan hänga på i Indiengruppen där en massa information om resan till ett sjukhus i Indien är samlat.

Vi startade den 27 juli 2016, och har hunnit en del!
En del skolgårdar är satta som hemliga, och man kan bara ta sig in genom att mejla kontoret@utmattningsskolan.se