Stämningen i skolan är mycket god

Vi är trots allt 3000, med access till den stora skolgården, och under den tid vi nu har funnits har det varit få incidenter. De är så få och betydelselösa att jag har glömt dem. Nittionio procent av skolans medlemmar är väldigt kärleksfulla, och inte minst mot mig som leder skolan.

Troll kommer inte speciellt långt eftersom vi har haft en omröstning och 100% av medlemmarna har bett mig att lyfta ut dem, och det fort. Alla är sjuka, och ingen orkar med sånt.

Däremot är det säkert så fortfarande att om medlemmar “gör reklam”, som det kallas, för UMS i FB-grupper blir folk upprörda och arga.

Sverige är det enda landet i hela världen, vad jag vet, där allt nytt konsekvent motarbetas eller ska tystas ner, och det är väl ett skäl till att vi ligger mellan 30-60 år efter resten av världen avseende väldigt mycket.

Min svenska tandläkare sa mig att bara inom hans gebit ligger Sverige ungefär 60 år efter världen avseende nya tekniker. Där har man t.ex. börjat med att få nya tänder att växa ut via införande av stamceller istället för att använda dyra implantat.

Jag rekommenderar ingen att försöka ta hem den metoden till Sverige
Inte om man vill bli redigt utskälld, och det vill man inte, varför  jag gissar att det tar väl minst 100 år innan bara denna nya tandläkarkonst importeras av någon hårdhudad.

UMS:s verksamhet kan annars beskrivas just som en import av smarta asiatiska metoder för att lösa “utmattningsgåtan” som inte är någon gåta alls i t.ex. Asien. Man vet redan att själva utmattningen är ett symtom, ingen sjukdom, och ska ses som att larmet har gått.

Det larmet har gått därför att du har en läckande tarm, och blodet är därför fullt med bakterier, eller så har du aparta virus, infektioner i ett, och du kan vara förgiftad av metaller, mögel är en väldigt stor orsak eller så har du parasiter.

Många har flera sjukdomsrötter, och vi börjar leta efter dem i kurs 3. När vi börjar lösa upp grundorsakerna återfår vi vår hälsa och energi, och blir som vanligt igen.

Om UMS-metoden ska ta sig in i Sverige beror väldigt mycket på om varje enskild medlem meddelar sin vårdcentral hur det kommer sig att de numera ser tjugo år yngre ut, varför de numera kan arbeta igen efter 5-10-15 års sjukskrivning, och att VC lyssnar, läser de böcker vi nu producerar, och inte kör det svenska:

– Det går inte! Det har vi aldrig gjort förut!