Vänner i samma båt

traffivarmlandNär man är liten är ens vänner geografiska, kompisarna på samma gata eller dagis, och det geografiska valet följer med långt upp i skolan.

När identiteten är formad börjar vi välja utifrån intressen, och världsbild, yrken, och när barn dimper in träffar vi andra med småbarn.

Sjuka upplever ofta att vänner försvinner, och är man ljud- och ljuskänslig orkar man inte.

Den dag man piggnar på sig kan det vara smart att träffa folk som är i samma situation som en själv, och därför har Utmattningsskolan lokala grupper.

En av dem har fikat ihop på stán idag,  och det är precis vad de lokala gruppera är till för, och länk till dem ligger i kurs 3, avsnitt 1. Hjärndimman (kurs 1) och sömnen (kurs 2) bör vara avklarat först.

varmland ostergotaland skane

gtb