Hormontest för flera tusen?

hormonHormonerna styrs av hjärnan, och är den inflammerad kommer det att bli tok precis överallt.

Vi har tok precis överallt.

Ett fåtal läkare i Sverige känner till att det är en inflammation i botten på vår sjukdom och det beror på att den inte ingår i läkarutbildningen.

Vi tycks ha få hormonläkare i landet, och man säljer in testerna med orden; ” Mår du dåligt men får ingen förklaring eller hjälp av vården? För dig som är trött på att bli avfärdad med att “det är så här att bli äldre” samt ett recept på antidepressiva…”

Det är begripligt om man faller för det argumentet därför att det är vanligt med just snorkiga avfärdanden.

Utmattningsskolan söker aktivt läkare som är intresserade och som vill hjälpa till
Innan de finns får folk ta sig fram bäst de kan, och vi använder  utländska läkare via video i skolan, och en sak man då kan göra när man tvingas att vara sin egen läkare – “för att få veta” – är hormontester för 3.390:-.

Jag personligen skulle inte beställa det eftersom vi redan vet att det är tok precis överallt, sömnen som regleras av hormoner är ofta ur lag, binjurarna är upp och ner, och boten är att slå ner inflammationen så hjärnan börjar fungera igen, och undanröja gifter.

Det skulle kännas som att köpa en tidning jag redan har läst
I vårt fall vet vi svaret; det mesta är tok. Vi kan snudd stå och sova mellan 14.00 och 16.00 på dagen om kortisolet är lågt, och folk kan inte sova alls om melatoninet är skruvat. En av de tio bitarna i vår sjukdom är hormonrubbningar så det är ingen nyhet.

Slå ner inflammationen i hjärnan är en hållbar och mycket billig väg att gå:

resultat