Effekten av skolans partnerkurs slår väl ut

sjukSkolan har en kurs för främst partners, men den duger även till andra närstående som föräldrar, och den slår som den ska för den gör en partner 100% medveten om allvaret.

Denna kvinna har många barn, är sjuk sen sju år, och är uran- och aluminiumkontaminerad.

Partnerkursen ger också partnern ett konkret handlingsprogram, och de får en hel del arbetsuppgifter och blir så att säga skolans assistent hemma på köksgolvet.

Jag uppfattar också just denne man som stark, kärleksfull men nu är han en soldat i krig på ett helt annat sätt, och det är vad jag har velat uppnå med just partnerkursen.

Han vet att det är allvar, och han vet vad han kan göra för att hjälpa till, och en sån viktig uppgift är att hjälpa till och leta förgiftningsrötter och eliminera dem.