Tänka helt nytt är nödvändigt

tanka-nytt

Vi har flera medlemmar vars förgiftningsrot förmodligen härstammar ifrån bland annat formaldehyd.

Man kan avgifta dygnet runt men gifterna måste undanröjas i sin helhet och aldrig mer nå en.

I min generation får vi ofta höra att vi var rubbade som rökte inomhus. Om man rökte ute blev man tillsagd att gå in.
– Stå inte här ute och rök, in med dig!

I den nuvarande generationen lär dagens föräldrar få höra att de var rubbade som bodde i giftiga hem samt gav små barn mobiler.

När det gäller just formaldehyd har skolan ett effektivt handlingsprogram för att bli kvitt det rätt lätt hemma. Den som ska bygga nytt eller om bör tänka till…

bastaonline.se är ett materialbedömmningssystem där du kan kolla upp det kemiska innehållet i enskilda byggmaterial. De har en stor databas och mycket bra kriterier”, skrev en medlem.

eko“Du även hitta kontakter via organisationen Hållbart Byggande i Syd, titta in på deras hemsida hbsyd.se, säkert någon där som kan ge dig mer tips.”

Ekobyggportalen