51 tecken på ett andligt uppvaknande – inte utmattning

SYMTOMBILDEN OCH VÄCK MED FÖRVIRRINGEN
confused-woman1-314x161Som jag har påpekat i en lektion, som jag kallade för “En del av er är inte sjuka för ni åker på det här”, är en hel del av utmattningssymtomen snarlika eller identiska med det som kallas för själsligt uppvaknande.

En av er skrev i en kommentar i skolans FB-grupp; “jag är inte i min kropp”, och det kan vara en som tillhör den gruppen men som VC då dillat i vederbörande att hon har en “depression”.

I skolan sen ska jag skilja på grupperna; de med låga kortisolvärden, de med höga och den grupp som känner sig mycket sjuka men som egentligen inte är det.

Förutom att jag vill ha en armé friska, före detta utmattade, är jag också ute efter att alla ska slippa förvirring. Jag vill att alla ska förstå varför man tappar bort nycklarna, inte vet var man lagt saker, inte hittar, inte minns.

Det går åt enorma mängder energi för att fundera på sånt som nu kan få namn:
– Jag har en inflammation i Hippocampus.
– Jag har höga kortisolvärden.
– Jag har låga kortisolvärden.
– Jag åker på uppvakningsresan.

Efter det att man sett den svenska filmen, jag lägger den också i kommentarfältet, kan man kolla in 51 symtom som alltså är det själsliga uppvaknandets symtom – men liknar utmattningens. Denna film tar upp frågan men jag har också lagt en skarpare i kommentarfältet som också tar upp de 51 symtomen.