Skolans prispolitik

När skolan startade 27 juli 2016 satte jag 39:- per kurs, utom den första som är gratis då folk har hjärndimma och inte kan hantera betalningar, och sa samtidigt att vi har grupprabatter så att avgiften aldrig blir en egentlig utgift.

Den 27 mars 2017 höjde jag kurspriserna
Skolan måste gå ihop och får inte kosta mig pengar privat men den ska samtidigt vara en non-profit-tjänst. Månaden innan hade vi en insamling för att rädda den.

24 mars hade vi omröstning
Jag har följt den, och nu är det så att vi har första kursen helt gratis för alla som är jättesjuka men man piggnar på sig rätt snabbt i allmänhet.Kurs 1 är gratis, kurs 2 kostar 79:- , kurs 3+4 kostar nu 75:- och kurs 5-7 kostar 95:- .

Kurs 8 kostar 145:- och sista kursen med sin eldoradoskolgård  kostar 195:-.

Principen är alltså att du betalar mer och mer ju friskare du blir, och faktiskt i “efterskott” och inte i förskott.

Vi har också väldigt många fler grupprabatter nu
Skulle du utnyttja alla talar vi om många tusenlappar så skolans hållning att den aldrig ska bli en kostnad har vi fortfarande som en röd tråd.

Det beror också på att skolan styr över mot funktionsätande
Man slutar äta sig mätt på skräp, som är svindyrt, eftersom man är hungrig en halvtimme senare, igen.

Man vet t.ex. att kroppens sätt att meddela att den har mineralbrister är att skicka ut ett sötsug, och det kan bli intensivt vilket medför att man köper mycket godis. Svensken äter 17 kilo per person och år – mest i världen. Börjar du istället äta den dyrare mörka chokladen, som innehåller mycket mineraler, kommer sötsuget att minska därför att mineralbristen minskar.

chokladDå blir slutsumman den att du äter en dyrare choklad men mycket sällan; en ruta om dagen. Ett tidigare godiskonto, kanske flera hundra, byts ut mot ett mörk chokladkonto som blir mindre än hälften. När mineraldepåerna är fyllda är du inte ens sugen på mörk choklad…

Börja dagen med choklad!
Forskare vid Syracuse University i New York har studerat befolkningens konsumtion av choklad och andra kostvanor och kommit fram till att regelbundet intag av choklad skärper sinnet avsevärt. Det skärper hjärnans mentala processer, framför allt minnet och det abstrakta resonemanget.

Regelbundet intag av choklad skärper intelligensen och ger bättre resultat på olika prov och förbättrar hjärnans funktioner enormt, enligt forskarna. Resultatet var oavsett ålder på deltagarna. Nedgången av de kognitiva funktionerna i hjärnan hos de äldre bromsades markant. Källa – tipset kommer ifrån en medlem.