Akut stressvarning

Vi har en medlem som har klagat i ett inlägg som jag inte har släppt ut idag för jag ska fråga i morgon om vederbörande vill ha ut det, och säger medlemmen ja så kommer det ut.

Skälet till att jag inte släpper ut det beror på att jag tror att medlemmen skulle stressas ännu mer, och nu kan vi kalla denna individ för irriterad.

I morgon kan samma individ känna helt annorlunda, och driver man en utmattningsskola är det smart att låta irriterade medlemmar få sova på saken, och möjligen släppa texten dagen efter men anonymt? Vi får se, i morgon.

Irriterad… då ska man börja se upp, backa, lägga sig i ett bad, sova – vad som, och friska gör det för hela paketet hormoner “säger åt” dem att vila. Vi har hormonerna upp och ner, så länge som inflammationen är kvar, och får alltså inte denna hormonhjälp. Vi saknar broms, kan man säga. Vi luras hela tiden, kan man också säga.

Som jag uppfattar det känns det för medlemmen som om jag har ändrat ofta / mycket i kurs 1, och medlemmen uppfattar att jag / kompisar på skolgården behandlar denna medlem som en idiot.

Vederbörande ger också uttryck för att det saknas tid / ork att logga in för att hålla koll på alla mina ändringar.

Som jag ser det finns det inte den ändring medlemmen tror men det är strunt samma för medlemmen uppfattar det som om det är ändringar.

Medlemmen meddelar också “orkar inte” med ändringar, och jag vill sätta just denna medlems sinnestillstånd på gränsen mot det illröda nåntans mellan “trött” och “panik”.

Vi själva, och omgivningen känner, ser och upplever “stress”
Men det är inflammationen i hjärnan som stökar till hormonera så vi saknar broms / luras och det leder till att vi stressas av saker vi normalt sett inte skulle stressas av. Flera medlemmar har redan rapporterat att ångest, oro har börjat lägga sig, och jag minns en som skrev att “jag har aldrig känt ett sånt här lugn inom mig förr”.

Det står för att man börjar få normala signaler från hjärnan via hormonerna, och vi upplever oss inte längre som “stressade”, därför att inflammationen börjar ge med sig.

Lösningen är alltså inte “stresshantering” utan att få bort inflammationen prio 1 A.

Uppdatering 6/1-17: Medlemmen som jag har skrivit om vill att jag slänger inlägget.