25 års lekstuga kostar på

Vi öppnar nu en egen skolgård för de medlemmar i skolan som har varit sjuka i mer än 10 år.

Jag skrev nyligen om en kriminell KBT-terapeut och det är så med brottslighet att i botten måste det finnas ett uppsåt. Man måste veta att man begår brott för att det ska kunna vara ett brott, enkelt uttryckt.

Det är alltså skillnad på en som inte vet om att “utmattning” inte kan pratas bort, och en som vet att det inte går men som fortsätter snacka, och fakturera Landstinget 900-1500:- i timmen, och samla på sig miljonkapital.

Det enda man bidragit med är det svenska forskare har kommit fram till; ingen har botats i Sverige.  Det luktar organiserat bedrägeri lång väg.

Det är hög tid för alla inom hjälpindustrin att ta sig en allvarlig funderare över vad de håller på med. Vi vet redan att falsk forskning har drabbat just oss. Ljuga ihop forskning är också kriminellt.

När brott begås finns alltid brottsoffer
Jag sprang på en kvinna som varit sjuk i 25 år, och som sa mig att hon var felaktigt diagnostiserad som “utmattad” men det visade sig att hon hade mögel och borrelia.

När vi samtalade om saken frågade jag om hon funderat över skadeståndsmöjligheter, och hon svarade:
– Nej, det har jag inte. Man blir sjuk av att slåss. Det är många med min bakgrund som slåss i domstolar och förlorar eller för evighetskamper.

Jag har valt att gå vidare och vara frisk och ha det så bra jag kan. Jag jobbar som terapeut och hjälper de som är i samma situation som jag har varit.

– Smart val, sa jag och än en gång påminns vi om att vi blir friska när vi hittar roten.