Skolan behöver inte försvaras om “pratkulturen” anfaller

Jag förstår mig inte alltid på mina landsmän men nu har vi en medlem igen… “Blev utslängd ur gruppen! ? (vägen tillbaka – en stödgrupp för utmattade /utbrända på väg att tillfriskna)” – för att hon nämnde att hon piggnat på sig via skolan.

Det håller på att utvecklas en konstig kultur där uppe
Det är som om jag skulle börja delita folk här som säger att de går i den stora koppargruppen eller den som håller på med candida. Jag förstår det faktskt inte. Det gör inte danskarna heller för de kallar oss ofta för “totalitära”.

Det är tydligen vanligt att man blir utslängd
Vad det än gäller ska tydligen allt polariseras nu, och sånt har inte skolan tid med.

Vi lär aldrig syssla med såna krig.

Däremot är det viktigt att markera att vi kommer aldrig kasta ut folk på grund av vad de läser, äter eller vilka grupper de tillhör, eller vill tillhöra på FB, eller var dessa grupperingar än befinner sig.

Det torde tillhöra folks privatliv.

Troll åker ut, och sen redovisas såna fall alltid på stora skolgården, samt att vi har debattförbud därför att alla är sjuka och ingen orkar med varken krig eller debatter.

Vi har nog med att leta efter förgiftningsrötter och åtgärda dem så vi blir friska nån gång.