-Tänk lite…

nonsens

Det händer rätt ofta att skolans medlemmar kontaktar mig spontant i ett PM, efter ett tag då de förstår att jag menar allvar, och vi ser på skolgården hur det skickas hjärtan mot mig. Man ser det också på vår sida “Våra resultat“.

sofia
Vad skolans medlemmar inte vet är att det är en livstil
Den “stilen” började tidigt, redan då jag var barn, och jag har alltid stortrivts med den – filmen nedan visar varför.

När jag drev en blogg en gång var det en svensk man som skrev; “Du passar inte in i det moderna samhället”, och det gjorde han som en förklaring för, skäl till, att jag var utomlands.

Han antog det; västfolk antar alltid en massa – frågar aldrig, och har kollektivt kommunikationsproblem. Sanningen är att jag har sprängda bihålor, och inte tål kyla, men det vet han inte eftersom han inte frågade. Så, nu går stackaren omkring med de urtypiska vanföreställningarna som utmärker europén.

Mannen har dessutom i grunden fel
Men han vet inte om det – eftersom han inte frågade. Det är jag som är det nya moderna samhället, och han befinner sig i det gamla, döende, omoderna – om han inte delar min livsstil eller finner den så märklig. Den svenska normalstilen kommer nämligen att gå under. Vi kan alltså påstå att jag är en individ som inte har lust att gå under. Mitt val av livssil är ren egoism. Den normalsvenska stilen är inte hållbar ens i en halv generation.
– Vem har roligast liv, han eller jag?

handling
Ni ser ju själva hur vanföreställningar skapas, hur folk bygger upp en felaktig omvärldsbild, och slutligen blir man en individ som “vet allt” som egentligen bara är gissningar. Inte ens statsministern tar reda på fakta utan svänger sig med vanföreställningar, han också.

Vi lever i en pratkultur – alla bara pratar – tomma ord – tomma tunnor skramlar mest
14708073_10153850040402301_5980858904194431214_oDet kommer man att se solklart i skolan sen att de som bara har pratat på skolgården lär inte bli friskare men det blir de som genomgår skolans handlingsprogram mot “utmattning”. En diagnos det pratas mycket om, och som det idag lutar åt att man på sikt skulle behöva döpa om till “tungmetallsförgiftad”. Vi hittar i vart fall inga svårt sjuka medlemmar (än) som inte är det.

För att bli av med förgiftningar måste man handla
Duger inte att prata omkull en uran- eller en kopparförgiftning, och bly viker sig inte heller. Om man ska prata eller handla är således ett val man måste göra i det “moderna samhället”, som mannen kallade eländet, och jag har alltså räknat ut att om man bara pratar, och inte handlar, går man själv (och alla andra) under.

karlek
Klicka på bilden så kommer du till programmet

“In Sweden we have a system…”
Skrämmande dystopiskt porträtt över den individualistiska, materialistiska socialstaten. Där gamla dör ensamma, kvinnor skaffar barn genom insemination (utan pappor) och föräldrar institutionaliserar sina små.

“Hur blev svenskarna världens mest ensamma folk? Våren 1972 samlas en grupp socialdemokratiska politiker för att skapa en ny vision för Sveriges framtid. Målet är att skapa “ett samhälle av oberoende individer”. Fyrtio år senare undersöker Erik Gandini resultatet. Hans omdebatterade film blottlägger baksidan av de svenska värderingarna och målar en självbild som skaver – ett Sverige som inte riktigt blev som det var tänkt.”