Vad är hjärndimma?

Sammanfattningsvis har vi symptomen:
Onormalt snabb förlust av mental energi vid tankearbete
Onormalt lång återhämtning av mental energi efter uttröttning
Sämre koncentrationsförmåga
Hjärntröttheten varierar – ofta bättre på förmiddagen och sämre senare under dagen

Minnesproblem pga. inflammation i Hippocampus
resultat6Svårt att komma igång med en aktivitet
Känslosamhet och irritabilitet – en del blir ilskna.
Sömnproblem
Ljud- och ljuskänslighet
Stresskänslighet
Huvudvärk om man har gjort alltför mycket

Det är symtomlistan, i stora drag, utomlands för de som har vår sjukdom kallad “Cronic Fattige Syndrom” på engelska och som har fått ett eget ord i Sverige; utmattning. Självskattning av CFS – klicka här

De som är medberoende, som Utmattningsskolan har en klassisk och bra kurs för, kallas också för “utmattade” och jag vet inte varför man gör som man gör i Sverige. De som är sönderstressade  av ett jobb de inte passar för t.ex. kallas också för “utmattade”. Folk som är grava missbrukare kallas också för “utmattade”.

Ordet “problem” har, som ett exempel,  bytts ut mot ordet “utmaning”
Men ett problem är nåt du får ofrivilligt på halsen, och utmaning är nåt svårt du tar på dig att utföra. “Cronic Fattige Syndrom” är ett problem du ofta får varesig du vill eller inte – och i botten ligger en förgiftning och inflammationer.

Vi har en medlem som hittat uranförgiftning och det uranet har hon helt säkert fått i sig omedvetet. Det är inget hon har uppsökt frivilligt.

När uranet är ute finns inga hinder för att bli återställd och frisk. I Sverige kallas “Cronic Fattige Syndrom” för obotlig. Det är den också om man inte spårar upp var förgiftningen består av och sitter, och det görs inte i Sverige. Vi har medlemmar som hittat kopparförgiftning, och som nu tar ut kopparspiralerna och får ut kopparöverskottet, och de har mycket goda chanser att lösa problemet beständigt om det “bara” var spiralen allt handlade om.

En som jobbar inom vården har löst ett mysterium
Jag frågade hur man särskiljer “stressade” ifrån förgiftade människor, och fick svar:
– Det gör de inte. Inom sjukvården talar man inte om
förgiftningar, om de inte är alldeles uppenbara eller
självförvållade. Vi har ju Livsmedelsverket och Socialstyrelsens riktlinjer.

25 miljoner är blyförgiftade bara av ett bilbatteri
En del av dem kan finnas i Sverige men “upptäcks” inte eftersom man aldrig talar om förgiftningar. De blir då kallade för “utmattade”, och får uppmaningen att motionerna, äta antidepp, osv. De lär inte bli friska innan blyet är ute.

Samhället är galet stressigt
jannaDet finns folk som inte orkar med pressen och stressen och de kallas också för “utmattade” i Sverige men de har inte samma symtom som de inflammerade och förgiftade. De kan ofta lösa problemet på frivillig väg genom att flytta ut på landet, byta jobb, skilja sig, banta alla “måsten”.

De kan få sömnproblem och bli stresskänsliga men de lär inte “svara” på de insatser vi gör i Kurs 1, avsnitt 1 då vi dricker “Guldmjölk” – för de har inga inflammationer.

Via skolan kan man få mer klarhet
tack2Man kan alltså gå skolans första kurs, som är helt gratis och man förbinder sig inte för nåt, och ta reda på om man tillhör oss eller inte.

Om man dricker Guldmjölk, många upplever den som mycket god, och det inte händer nåt med en så tillhör man inte oss dvs. man har inte inflammationer i botten. En del tröttnar på smaken, och har i lite blåbär.

Vi har en del annat man ska ha i sig som presenteras i Kurs 1 också, och sammantaget är det så att om du inte blir bättre på en, två månader så har du inte vår sjukdom dvs. du har inga inflammationer som ligger och pyr ibland sen 20 år tillbaka.

Tillhör man inte oss kan man tillhöra de som har för mycket på tallriken:

När hjärnan inte orkar : Om hjärntrötthet
Dagens samhälle ställer höga krav på människors effektivitet, men vad händer när det inte längre fungerar?
Det som inte syns är svårt att förstå sig på. Läs mer