Varför blir en del väldigt arga?

En del medlemmar i skolan har hamnat i gräl, om skolan, ute i grupper och det där stjäl energi ifrån tillfrisknandet varför jag tänkte beskriva hur jag ser på dessa aggressiva “utmattade”.  Jag ser dem tydligt då jag kollar runt i olika forum, och för dem är det viktigt att deras “utmattning” är psykisk samt social. Det är mammas, pappas, fasters, arbetsgivares, brorsans fel – vad som. Det kallas för det alkoholistiska alibit. De letar skäl för att kröka.

alcoholic-woman-731x411När folk är superilskna ska man alltid misstänka alk-drogmissbruk, och idag finns det nästan inga rena alkoholister för “alla” är blandmissbrukare.

Det drar dem till vården, där medicinskåpen finns, och på slutet – se nedan – hamnar de där med kroppsjukdomar.

I samma väntrum sitter vi, och när vi i skolan t.ex. nämner ordet FÖRGIFTNINGSROT  börjar “alla” här tänka på allt ifrån sina matbestick till kopparspiraler, amalgamfyllningar, jobb man haft, konstnärsmaterial man är uppväxt med men bara ordet är enormt provocerande för en kemiskt beroende. Skolan talar om AVGIFTNING, också rysligt provocerande.

De hör förmodligen:
 – Sluta nu upp med att använda din snuttefil, och ta och leta rätt på vad som förgiftar dig.

De vet redan vad som förgiftar dem men de förnekar det.

Det är väl solklart att det lätt blir bråk, och skolan behöver inte försvaras
CHARGES MAY APPLY Subject: Alcoholic women On 2013-01-28, at 1:34 PM, Murdoch, Sarah wrote: Alcoholic women.jpg
Jag vill dessutom inte tampas med den gruppen för de “svarar” inte på gurkmeja. Liten pudel; De är ibland förgiftade av mangan, som ger inflammationer, så så långt kan de fixas här, och gurkmejan biter.

“Kroppen är effektiv i sin hantering av överskottsmangan. Manganförgiftning vid industri och gruvarbete är däremot inte sällsynt och kan leda till hallucinationer, anorexi, kramp i benen, muskelryckningar, huvudvärk, talsvårigheter, impotens, ångest, apati, nedsatt lungfunktion, sömnstörningar och kraftlöshet. Manganförgiftning är vanligt hos patienter med: Parkinsons, inlärningssvårigheter, MS och kriminellt beteende. Förhöjda manganvärden kan associeras med alkoholism. Vid dessa tillstånd kan sug efter alkohol minska genom att minska på förhöjda manganvärden.” Källa

Om man kollar det vedertagna schemat nedan ser man att efter “kroppsjukdomar” kommer “etiskt sammanbrott”, och en sån grej är väl att gapa och skrika i olika forum, och efter det dör de – eller vänder.

AA anser att de är en miljon i Sverige vilket kan vara en delförklaring varför vården centrerar runt “psykiskt – socialt” och så att säga glömmer bort de som har CFS.

20.000-40.000 enormt sjuka individer ska söka uppmärksamhet i konkurrens med en miljon “utmattade”. Det höga antalet aktiva alk. i Sverige kan också förklara varför uttrycket “utmattad” bara finns där samt att det kollektiva medberoendet och förnekandet bidrar.

Utomlands talar man enbart om “Cronic Fatigue Syndrom” och om “alcoholics”.  Två vitt skilda grupper, och jag får i vart fall intrycket att man buntar ihop allesammans hemma, och kallar allt och alla för “utmattade”.

jelineks_kurva

Ett svar på ”Varför blir en del väldigt arga?”