Utmattningscoach!

UtmattningscoachGratis utmattningscoach till 20 sjuka!

Känner du någon som kämpar för att inte falla tillbaka i utmattning? Jag vill ge bort en coachingsession till 20 olika personer som just nu kämpar med att försöka få livet att fungera efter utmattning. Tagga någon som du tror skulle behöva eller om du är intresserad så taggar du dig själv eller hör av dig via PM ❤

De som känner mig vet att jag under många år kämpade med utmattning. Därefter kämpade jag lika länge med livet efter utmattningen. Jag trodde att jag för alltid skulle vara dömd att leva väldigt begränsat för att inte hamna i utmattning igen. Vägen har varit oerhört lång och oerhört tung och jag skulle nog säga att jag har lagt dubbelt så många timmar på att lära mig om utmattning och hur man kan bli frisk som jag lade på mina studier till beteendevetare.

Så vansinnigt mycket tid och energi gick åt till forska i vad som verkligen kunde hela, läka och ge mig livet tillbaka. En halv livstid kändes det som. Man känner sig ganska liten, ensam och allt känns stort, hopplöst och överväldigande. Vården erbjuder bara sömnpiller och antidepressiva läkemedel. Om du har riktig tur kan du efter månaders väntetid få komma till en kurator för samtal. Men om du som jag inte tror på tabletter och vet att du behöver hitta orsaken (nej det är inte enbart stressen som lett till att du är i utmattning) och inte bara lindra symptom, då har du mycket eget jobb framför dig. Som jag önskade då att någon bara kunde komma och ta hand om mig och ha en massa kunskap och ge mig stöd och guidning i den djungel som det är av alla hälsotips och metoder som man får sålla bland. Det var en lång tid av trial and error.

Men det som till sist verkligen kom att göra en stor skillnad i mitt liv och som var början på att jag skulle få mitt liv tillbaka var när jag hittade till Utmattningsskolan som Lena Holfve startat. Så till dig som kämpar mitt i en utmattning just nu kan jag rekommendera att söka dig dit. Det kommer att hjälpa dig.

Till dig som tagit dig ur det värsta men står på skakiga ben och knappt vågar tacka ja till att träffa vänner efter jobbet för att du är så rädd om den lilla energi du har. Till dig som inte förstår varför du kommer “hit men inte längre” i ditt tillfrisknande. Hör av dig så bokar vi in en coachingsession utan kostnad.

Kristina Nordström

Utmattningscoach i bokform!

Kristina är numera återställd, och fler som är det talar ut i boken “Äntligen fri från utmattning!”

Den delar Utmattningsskolan ut gratis, och den fungerar lite som en Utmattningscoach, men främst som inspiration.

I domänen www.utmattad.net talar fler ut som nu är friska, och vi har samlat klipp här.