Kurs för den sjukes omgivning startar den 21 september 2016

kopparforgiftning_460x300Kursbeskrivning:
Anhöriga, vänner, kolleger, vårdare har det jobbigt runt en sjuk därför att den sjukes personlighet på många sätt förändras.

En smart tjej verkar nu ha IQ fiskmås, och en högpresterande partner kan plötsligt inte hålla reda på någonting.

Kursen ger dig stöd att handla på ett sätt som hjälper såväl dig själv; som partner, bästa vän, chef till den sjuke, i en ytterst besvärlig situation, och den sjuke.

Skolans avgift för de sjuka är extremt låg, går medlemmarna i normal takt, är kurspriset 39:- i månaden. Men jag förutsätter att du har jobb varför denna kurs, som omfattar tio avsnitt, har en mer normal avgift; 975:- sek, och privat konsultation ingår inte.

Vill du ha en sån, efter kursen, kommer det en anvisning sist hur du kan få det mot normalt fakturerat arvode. Fri konsultation får bara de sjuka, inne i skolans forum, och inte anhöriga just för att de är inte sjuka.

Första avsnittet:

varning

Hur allvarligt är det?

Sjukdomen är mycket allvarlig men “feltolkas” ofta av naturliga skäl.

Jag hade själv parasitangrepp, världens vidrigaste parasit, och dödligheten är 100% om man inte får stopp på dem för de äter bokstavligt talat upp en.

Om jag hade dött hade dödsorsaken blivit “Leishmaniaparasit” och inte “Immunförsvarsdysfunktion” som ingår i vår sjukdom då vi är infektionskänsliga samtidigt som immunförsvaret är i botten.

Vi fick nyligen en medlem, som före skolstarten fått ett litet sår på ett finger, och det blev snabbt en galloperande blodförgiftning.

allvarDet blir samma med den. Man sätter diagnosen “blodförgiftning” och inte “Immunförsvarsdysfunktion”.

Vi har haft en medlem, inom en och en halv månad, som fick en stroke som byggts upp sen våren 2016 och den individen har haft enorma problem med vårdcentralen, men inte med Försäkringskassan.

Jag antar att orsaken kan vara; “men skärp dig nu, du ska vara frisk nu!” De hade bland annat vägrat att sjukskriva.

Kvinnan som omtalas kan mycket väl glomskavara en av oss. Hon har glömt bort sitt barn i bilen.

Jag själv glömde bort om jag hade nån bil, och om jag nu hade en var är den? Hur ser den ut?

Det ligger bevisligen bilnycklar i hallen…

Parasitangreppen

Om vi nu tänker oss att denna glömska kvinna är en av oss lär det kanske bli vållande till annans död av det, och få eller ingen kopplar det samman med inflammationen vi har i Hippocampus.

Den som får rätt hjälp av vänner, kolleger, partners, familjen har bättre förutsättningar än den som terroriseras av sin omgivning.

Det är förklarligt att det sker därför att vi flåsar ofta efter bara några avsnitt. Vi kan flåsa bara av att hänga en tvätt.

Omgivningen läser av det som “dålig kondis!” och tycker då att vi ska ut och gå – blir vi sjukare av i akutstadiet.
3

Skälet till att vi flåsar beror på att i sjukdomen ingår felaktigt PH-värde, det kommer inte upp tillräckligt med syre till hjärnan, och själva kan vi känna det som att vi inte får luft, inte kan andas.

Det första du ska göra är att förstå allvaret.

Det andra du ska göra är att sätta dig in i vad det är som händer, och varför det händer, och kursen för anhöriga, vänner och kolleger kommer att ge dig en klar bild, och ett handlingsprogram.

Du kommer slippa gissa, grubbla, och är du förvirrad bör den förvirringen lägga sig.

De flesta av skolans medlemmar har bara gått problemkurs 1+2 än, av 9 avsnitt, men många har piggnat på sig rejält och några har hunnit tala med sina läkare.

Cypern den 20 september 2016

Lena Holfve