Bli inte så nedslagen

diagnoser
Officiellt i Sverige, också sjukdomens förening, säger att vår sjukdom är helt obotlig.

Sen poppar det upp en och annan doktor som har satt sig in i frågan, sjukdomen ingår inte i deras utbildning, och som vet att det rör sig bland annat om en inflammation i Hippocampus.

Om jag bröt benet på tio ställen, och de satte in terapier och motion, skulle min prognos vara usel men om de gipsade är den rätt hyfsad.

Ovan har vi en medlem som talar ut
Hon går hos en läkare, medicinare antar jag, som har skickat henne till en “samtalskontakt”, kurator kanske, för läkaren tror att det rör sig om psykiskt, socialt och där på kuratorsmottagningen har de väl börjat undra varför ingen blir frisk trots att man pratar och pratar och pratar. Är säkert så som medlemmen säger; de har börjat kolla upp saken.

6e3d6b_8d9bd9eb51e64fb6855a8f79013b7056-jpg_srz_855_469_85_22_0-50_1-20_0-00_jpg_srzGivetvis blir den svenska patientstocken förvirrad om läkare säger att det är psykiskt, och kuratorer säger att det är fysiskt.

Skolans insatser; Guldmjölk, drinken “Hissen” och så vidare, skulle aldrig få nån som helst kollektiv effekt om sjukdomen i sin botten var psykisk, social, arbetsrelaterad eftersom alla har olika bakgrunder.

Den som har lyssnat på sina kamrater i skolan ser också att de reagerar likadant på ett ungefär på t.ex. Guldmjölken som angriper inflammationer.

I det schema skolan arbetar efter anges ordet “brain inflammation” och den avhandlar vi i kurs 1. I kurs 2 tar vi nästa bit, här kallad “Sleep”, och så tuggar vi oss igenom alltihop i nio avsnitt totalt.

För mig tog det tre år att bli frisk, helt återställd, glömmer inget, aldrig yr, av med den obeskrivliga tröttheten som kommer som ett brev på posten om man gör nåt, kan räkna, osv.  Jag kör till och med bil igen.

karinotamaraNär jag startade skolan 26 juli 2016 började jag med att presentera två namngivna vittnen, som sett mig under sjukdomsåren, och det var då möjligt för vem som helst att klicka på deras namn och ta sig till deras FB-konton.

Det är  ju i sammanhanget rätt viktigt att det stämmer det jag säger; jag är återställd nu.

Skolan är enbart ett försök att härma mitt tillfrisknande, inget annat, och innan den startade är det väl ingen svensk som har druckit Guldmjölk mot det här, svept i sig “Hissen” på morgonen, eller somnat med en kula salt och honung under tungan?

Denna läkare går igenom felen man gör i väst och han är väl västläkare själv, och han efterlyser bland annat ett handlingsprogram – exakt vad skolan är.