Svenska myndigheter kommer att framstå som en skock får längre fram

cancerKopplingen stress och cancer är känd utomlands men i Sverige tror man att det är “ärftligt”???

Och “utmattning” tror man är nåt psykiskt eller arbetsrelaterat eller nåt man kan motionera bort?

Styrs Sverige av byfånar?
Frågan måste ställas. Jag blir inte riktigt klok på den isolering jag upplever.

“Alla” vet att det man i Sverige kallar för “utmattning” är i botten en inflammation orsakad av obalanser och förgiftning.
(Läs mer om kopplingen mellan stress och cancer.)

Jag får e-brev, chatmeddelanden – och snudd SMS – ifrån skolans medlemmar som beskriver hur de behandlas ute på vårdcentraler, på Försäkringskassan och dylika inrättningar, och jag blir skrämd av det jag läser.

Vad är det för mörkerland?
Ingen har botats där. Nej, det tror jag det. När kunde man arbetsträna bort en hjärninflammation? Vilket århundrade började vi motionera bort svåra inflammationer?

I utmattningsskolan.se börjar vi med inflammationen i hjärnan, och sen i kurs 2 avhandlar vi sömnen, och därefter betar vi av de nio bitarna som är vår sjukdom, och det står inte nånstans att det skulle röra sig om nåt psykiskt, socialt, arbetsrelaterat eller brist på motion.

Jag ser bara en enda sak; en väldigt, väldigt allvarlig sjukdom med enorma konsekvenser fysiskt, ekonomiskt, socialt och psykiskt. Får man inte stopp på det får man diabetes, som ett brev på posten, och det är också redan visat att det också ger cancer.

– Jag vet inte vad du ser?