En – 1 – medlem per dygn kan hitta mögel

hitta mögelHitta mögel, på liv eller död

Man har studerat människor med ME-diagnoser i USA, och 93% av dem hade mögeltoxiner i sig. I kontrollgruppen var det 0%. Det vore nästan konstigt om det inte är samma visa hos oss.

UMS uppmanar alla nya att läsa den internationella symtomlistan nedan avseende mögel, och ta del av Petrea K Marklunds generösa berättelse om sin färd från sjukskriven i femton år till frisk.

hitta mögel
Klicka

Vi får se om något år men det är sannolikt att en majoritet av de “utmattade” är förgiftade av just mögel.

Mögel slår ut hela immunförsvaret varför man också får en hel rad andra sjukdomar som ett brev på posten. Det är därför mycket viktigt att hitta mögel.

Bilden till vänster har jag fått av en medlem som via sitt arbete har kunnat ta en odling och vad jag förstår är flera  / alla i hushållet sjuka.

I nuläget hamnar en sån familjs barn på BUP och de vuxna hänvisas till psyket.

INTERNATIONELLA SYMTOMLISTAN FÖR ATT HITTA MÖGEL

1. Andningssvårigheter: känslighet i halsen, andfåddhet, du flåsar för ingenting.

2. Sinus: bihålorna känns trånga, näsan rinner, du känner ett tryck och smärta och har ofta huvudvärk.

3. Psykiska reaktioner: ångest, panik, ”konstiga tankar”, slöhet, depression, disassociation, du hör röster.

4. Matsmältningsproblem: halsbränna, tarm- och matsmältningsbesvär.

5. Synen: du har suddig syn, svårighet att fokusera, kliande ögon, rödsprängda ögon.

6. Hud: klåda, stickningar, domningar, utslag, sår som inte läker.

7. Neurologi: domningar, som elstötar som går ner i benen.

8. Hjärnan: brist på koncentration, oförmåga att utföra uppgifter, minnesproblem, hjärndimma.

9. Kroppen: ledsmärta, muskelstyvhet, muskelsmärta, förlust av styrka, ödem, du fryser hela tiden, förhöjda levervärden.

10. Udda symtom; konstig smak i munnen, vaknar ofta under natten för att kissa, nattsvettningar, tolererar inte mediciner, kemisk känslighet, mat du plötsligt inte tål, hormonobalans, hjärtklappning, sömnlöshet.

Adlibris har UMS bok om mögel, och Folkhälsoinstututet anser att 1,7 miljoner är drabbade. I boken finns ett handlingsprogram hämtat främst ifrån skolmedicinare i USA.

Publicerad första gången den den 26 feb 2018, och sen dess har UMS upplevt att mögel är den vanligaste rotorsaken.

4 kommentarer till “En – 1 – medlem per dygn kan hitta mögel”

1. Vi har medlemmar som haft dessa diagnoser, folk som legat på sjukhus med dropp som idag är friska. Inget i skolan skadar, så gå den med henne, det skulle jag göra om det var min syster. Steg för steg.

2. Hej Lena!
    Min syster är, som hon uttryckt själv, “ett måndagsexemplar”. Hon har fått diagnoser alltifrån cancer, astma, diabetes, polineuropati, ME/CFS, MS (mest troligt), ev. epilepsi av de 4 strokar hon haft. Hon är 54 år och sitter till och från i rullstol pga. muskelkramper osv. Hon har assistans men långt ifrån så mycket som hon behöver. Läkarna vet inte hur de ska hjälpa henne. Hon letar världen över efter hjälp att kunna leva vidare. Hon äter nyttigt och rent och är väldigt hälsomedveten. Hon hjälper t.o.m många andra med sina problem, allt ifrån problem med vikt till psykiska problem. Kan du se att det finns någon hjälp för henne?

3. Nej, inte hårmineralanalys, i urinprover, vi använder England, finns inte i Sverige vad vi har kunnat finna.
    TA DIG IGENOM PROGRAMMET SOM FINNS I MIN BOK MÖGELFÖRGIFTAD, BE BIBBLAN TA HEM DEN.

4. Jag har nästan alla symptom…Ligger i soffan från ca kl 15 , går upp o gör middag, lägger mig igen.
    Enormt trött o darrig på morgonen trots 8-9 timmars sömn.
    Syns mögel i hårmineralanalys ?
    Hur länge ska jag ha druckit guldmjölk innan ? Har gjort det tidigare men nu börjat igen
    Inga mediciner funkar mot ångesten – måste vara möglet – konstaterad fuktskada i hela lägenhet. Ska flytta ut.