Nu vet all media i hela Sverige via Kishti Tomita och Lena Holfve

Kishti Tomita har talat om via SvR att hon hade förgiftningar:

– Jag hade koppar- och blyförgiftningar, Mykotoxin i lungorna också. Läs mer

Vi är väl några som minns henne ifrån “Idol” och att hon ofta uppträdde med den hinduiska röda pricken mellan ögonen.

Pricken är en symbol för fromhet och signalerar att personen är hindu. Den symboliserar också det tredje ögat som ser inåt, mot gudomen. Ogifta kvinnor har en svart prick, medan gifta bär en röd prick. Den röda står också för att kvinnan är lycklig.

Det är väl en kvalificerad gissning att hon fick sin diagnos i Indien
Dels för hennes anknytning, och dels för att vi vet att de prover som krävs tas inte i Sverige eftersom förgiftningar inte riktigt “finns” – allt är psykiskt, socialt eller arbetsrelaterat. Vi skickar våra biologiska prover till USA och Tyskland.

Sverige har tre strängar på sin lyra
Det är nästan helt uteslutet att Tomita kan ha fått diagnosen koppar-blyförgiftning samt Mykotoxin inrrikes eftersom alla stressjukdomar och utmattning anses vara psykiska, sociala eller arbetsrelaterade.

Jag fick diagnosen “utmattningssyndrom” – och hade parasiter och aluminiumförgiftning – och eftersom jag var egen företagare sattes stämpeln “arbetsrelaterat”. Hade jag kommit från socialgrupp 3-5  hade det hetat “socialt” och om jag varit nyskild, min far just dött eller ungarna hade flyttat hemifrån nyligen hade det kallats för “psykiskt”.

TT har meddelat 8-900 redaktioner i förmiddags
Vi är 1900 individer inskrivna i skolan och lite mer än 2700 på den stora skolgården, vår FB-grupp för nyfikna sjuka, och vi har tillräckligt många nu med analyser i sin hand för att det ska vara möjligt att säga:

Utmattningsgåtan är löst

Efter 20 år kommer Lena Holfve nu åter ut med en ny bok. Precis som tidigare utgivningar har den nya boken förutsättningar att skapa debatt och sätta kvardröjande spår i det svenska samhället. I boken presenterar Lena Holfve inte bara en lika enkel som oväntad lösning på det skenande problemet med utmattningssjukdomar, hon belyser också några av de grundläggande problem som finns inom svensk sjukvård och som gör att mängder med svårt sjuka människor står utan adekvat hjälp. Med anledning av bokens revolutionerande innehåll och det fantastiska mottagandet är Utmattad – Utmattningsskolan del 1: Fri från hjärndimma! anmäld till Augustpriset i klassen för facklitteratur.

Lena Holfve drabbades själv av en svår utmattning, fick ingen hjälp i Sverige utan reste till Indien och blev botad. Utmattningsskolan, UMS, är ett försök att återskapa Lenas egen väg till hälsa för att se om den kan fungera även på andra. Resultaten säger att det kan den, på ett år har hundratals blivit antingen mycket bättre eller helt friska.

Utmattningsskolans handlingsprogram utgår från ayurvedisk läkekonst men är inte begränsad till den. Roten till utmattningen utgörs enligt erfarenhet av någon form av förgiftning, det kan röra sig om giftiga tungmetaller, biotoxiner, virus, parasiter, läkemedel eller något annat som har toxisk effekt på kroppen. Det har visat sig att aluminium, uran och parasiter är vanliga förgiftningsrötter.

Första boken i serien om utmattning handlar om att bli fri från, den för utmattning karaktäristiska, hjärndimman. Detta görs genom ett specialrecept på guldmjölk som utöver gurkmeja och kokosmjölk, bland annat innehåller vanilj, svartpeppar, kanel och kardemumma. Denna guldmjölk dämpar inflammationen i hjärnan och gör att man kan börja minnas och tänka klart igen.

Utöver guldmjölken tar boken också upp försurningen i kroppen och det faktum att många lider av läckande tarm. För dessa båda problem introduceras citronvatten respektive hemmakokt buljong. Även ingefära ingår som ytterligare ett verktyg mot inflammationen. Samtliga ingredienser bidrar också till ett första avsnitt i den breda avgiftning som handlingsprogrammet innebär, även mot t ex parasiter och svamp.

Eftersom många med hjärndimma har svårt att ta in information och följa instruktioner är första delen av boken skriven som en kortfattade och tydlig instruktion av vad som ska göras. I andra delen förklaras de olika momenten, vad ingredienserna är bra för och vilken effekt de har i kroppen.

Boken ger även tips om annan funktionell mat som till exempel blåbär, avokado och ägg. Generellt för UMS gäller att den inte tar bort något i kostväg utan bara lägger till. Det finns alltså inga krav på att utesluta vissa livsmedel, istället lägger man till livsmedel med önskvärda funktioner.

I slutet av boken belyser Lena det grundläggande systemfel inom svensk sjukvård som gör att sjuka inte får den hjälp de behöver. Hon tar upp det faktum att socialstyrelsens nya riktlinjer anger psykofarmaka, KBT och elchocker som behandlingsgång för depression och ångestsyndrom, symptom som den här patientgruppen ofta uppvisar, och konstaterar att det kommer att bita dåligt på uranförgiftning.

Lena drar slutsatsen att när det blir allmänt känt vad utmattning egentligen beror på, att det inte är en psykisk sjukdom utan i högsta grad har fysiska orsaker, kommer de styrande i Sverige att betraktas som barbarer som tvingade ut patienter med förgiftningar och inflammerade hjärnor att motioner och arbeta, när de istället borde varit i stillhet och avgiftat för att inte riskera skador på hjärna och kropp.

Genomgående anges källor i form av internetlänkar till huvudsakligen amerikanska sidor eftersom kunskapsnivån i Sverige är försvinnande låg på området. I boken finns också ett antal bilder på uttalanden från tidigare och nuvarande medlemmar i UMS om de framavsnitt som de har gjort med hjälp av handlingsprogrammet.

Boken finns hos bland annat Adlibris