UMS första bok vill bli årets julklapp

Adlibris var först ut, och de tar 147:-, Bokus tar 138:-
Den ska nu leta sig hem, till de som är så sjuka att de inte klarar av Internet, samt till anhöriga som inte förstår allvaret eller hur sjuka vi är, och vad som krävs för att bli frisk.

Den ska också hitta till de inom vården som tidigare tagit del av bland annat en falsk forskningsrapport som gick ut på att vi behöver bara lite motion.

Jag hoppas att medlemmarna i skolan gör den till årets julklapp, och sprider den dit den gör mest nytta.

Gamla medlemmar känner igen kurs 1 men nu i bokform, och det kommer att hjälpa nya medlemmar stort för nu är det enklare att ta sig igenom kurs 1, och den kommer i sinom tid som e-bok och vi håller på och utreder ljudboksvarianten.

Boken innehåller också 20 sidor aldrig förr publicerade texter, och ett helt nytt sätt att se på situationen, som jag personligen hoppas ska få samtliga berörda parter från insjuknade, läkare, sjukhus, politker, Försäkringskassan och regeringen att analysera, fatta beslut och avgöra framtiden utifrån detta nya perspektiv.

Mamma till boken är en medlem – som jag hjälpte genom att sända henne SMS – för hon klarade inte av Internet. Jag lovade henne i våras att skapa kurs 1 i bokform, och som ljudbok.

Lyftet måste komma på lokalplanet – viktigast av allt
Redaktören, Charlotta Rexmark, har prodcerat en text som medlemmar får klippa och klistra i och använda för att informera sitt lokala nätverk; kommunen, VC, biblioteket, läkare, lokalpressen, föräldraföreningar, Lions, Rotary, facket, idrottsklubbar  – allt och alla – för nu ska vi lyfta utmattningsfrågan.

“Jag går i Utmattningsskolan för att bli frisk från något som sjukvården inte kan hjälpa mig med. Flera hundra personer har redan fått sitt liv tillbaka med hjälp av Utmattningsskolans handlingsprogram som bygger på enkla och billiga metoder. Människor som har varit sjuka i 5, 10 och 15 år kan börja leva och jobba igen.

Med tanke på hur många det är som är drabbade av utmattning vill jag hjälpa till att sprida information om att det finns hjälp att få. Utmattningsskolan.se finns sedan drygt ett år tillbaka på internet och nu kommer handlingsprogrammet även i bokform. Första boken Utmattad – Utmattningsskolan del 1: Fri från hjärndimma, kommer ut den 6 september och finns att köpa genom alla vanliga försäljningskanaler.

Så här står det i baksidestexten till boken:

”Dåligt minne, svårt att förstå information, konstant hjärndimma och en förlamande trötthet är bara några av alla de symptom som kännetecknar utmattning. Allt fler människor drabbas, trots det finns fortfarande ingen hjälp att få i den svenska sjukvården, men hjälpen finns utomlands.

Lena Holfve drabbades av akut utmattning och var nära att mista livet. Med hjälp av indiska läkare och ayurvedisk medicin tillfrisknade Lena igen och startade UMS, Utmattningsskolan.se, som är ett handlingsprogram för hur man med de asiatiska metoderna kan läka kroppen från utmattning.

Utmattad – Utmattningsskolan del 1: Fri från hjärndimma! är den första boken i en serie som kommer att omfatta hela UMS handlingsprogram. Finns bland annat hos Adlibris för 147:-.

Under 80-talet skrev Lena Holfve en lång rad böcker som fick stor uppmärksamhet, bland annat; Älska lagom, Häktad på sagolika skäl, Fyy 17, Könskriget och Botten upp. Efter att ha varit verksam i IT-branschen i 25 år är hon nu tillbaka med sin tolfte bok, denna gång om det brännande heta ämnet hälsa och sjukvård.

Lena Holfve kallar Sverige för en pratkultur och menar att det inte går att prata bort hjärndimma, fysiska sjukdomar kräver fysiska åtgärder.”

Läs mer på www.lenaholfve.se