radioaktivitet

Kontrollera ditt D-vitamin, ditt D3-värde

Vill inte VC ta D-vitamin prov så har vi grupprabatt hos labb som finns över hela landet

d-vitamintabellHar du ett väldigt lågt värde kan det vara det enda som är “fel” på dig och det kallas då för utmattning / depression / utbränning men är egentligen en hormonbrist.

Men det är ett symtom så det räcker inte bara med att bota själva bristen. Det gäller att sen se till att man inte hamnar där igen.

Ett D-vitaminprov kostar runt 500-600 kr

Många jag har talat med har också haft lågt D-vitaminvärde men vården sätter det inte samman med utbränning.

Jag hade så lågt som 15, och det är inte ett vitamin utan ett hormon.

Har du lågt ska du äta D-vitamintabletter tills du når normalvärden. Jag åt, den av läkaren rekommenderade dosen, 10 000 enheter per dygn.

Symtom på D-vitaminbrist

image 86
image 86

En medlem i skolans Facebookgrupp åkte in med akut blodförgiftning och jag har bett denna medlem kolla sitt D3-värde. D-vitaminet, som är ett hormon, åker i allmänhet ner på oss och är det väldigt lågt blir man som ett öppet mål för samtliga bakterier, virus samt parasiter.

Jag hade 15, och 50 anses farligt… och jag fick Leshmania – som är världens äckligaste parasitsjukdom – och 15-20 infektioner.

Kolla era värden och ha ändå i er 10 000 enheter per dygn.

Antingen tabletter eller 10 minuter solande på mage och 10 minuter på rygg = 10 000 enheter per dag – året runt.

Från den 25:e augusti är det tillskott som gäller för de flesta.

 

Eric Berg använder vi ofta i Utmattningsskolan

Utdrag ur boken “Utmattad – Fri från hjärndimma!”, som är kurs 1 i UMS.

Han bör vara svenskättling och han hade i februari 2017 hela en miljon tittare. Berg talar bland annat i en video om att äta melatonin för att få sin sömn.

Berg säger att problemet när du tar melatonin är att det kan sluta med att du har orsakat en svaghet i tallkottkörteln som är den som ska producera melatoninet.

Hans lösning, som du kan presentera för din egen läkare, är att äta vitamin K2 och D3 istället, och tillsammans. Personer som använder blodförtunnande läkemedel ska konsultera en läkare före användning av vitamin K2. D3 behöver varje svensk vintertid eftersom vår sol inte kan ge oss det viktiga hormonet från september till långt in i maj. D-vitamin är inte ett vitamin utan ett hormon.

Gå regelbundna promenader i solljus är en av hans lösningar, men det fungerar inte speciellt bra om man bor i Boden vintertid. Det är många som går i ljusterapi, och rapporterar välmående, vilket med stor sannolikhet hänger ihop med melatoninet som styrs av ljus och mörker.

Vi som inte bor i Norrbotten kan med lite tur vistas ute mitt på dagen till exempel. ta en promenad efter lunchen. Det fungerar som sömnmedel, senare på dygnet, därför att ljus håller undan sömnhormonet och mörker aktiverar det. Vistas du i för mycket mörker på dagen blir du med automatik trött och vid fel tidpunkt på dygnet.

Ett sätt att snabbt bota sig från energistörningar i kroppen, som kan störa sömnen, är att gå barfota på marken. Ett annat hett tips för bättre sömn är att sova med sovstrumpor på sig. De ska vara varma, sköna, inte sitta åt och tillverkade av naturmaterial. Skälet till att det brukar hjälpa är att vi genom att värma fötterna vidgar blodkärlen och det sänder direkt en signal till hjärnan att det är sovdags. Det finns en koppling mellan kärlutvidgning i fötter och ben, och hur snabbt vi somnar. Genom att ha mjuka och goa sovstrumpor på dig när du går och lägger dig somnar du snabbare.

D3 ska tas samman…

 

Prio 1: Om man inte vet varför man är sjuk, kan man inte bli frisk

 

Livsavgörande! Utmattningsskolan räddade mitt liv, med start dag 1

https://utmattningsskolan.se/2022/07/14/forskningen-ar-ratt-entydig-att-det-ar-en-inflammation-hjarnan/

Sprid kunskapen, och tipsa sjuka!

2 kommentarer till “Kontrollera ditt D-vitamin, ditt D3-värde”

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.