Utmattningsgrupperna är sekter?

På facebook finns flera grupper som vänder sig till de så kallat “utmattade”, och det är mer regel än undantag att de utesluter folk som ens knystar om Utmattningsskolan.

Det gör dem faktiskt till sekter
Med sekt menas en grupp människor som är sammanbundna med någon ideologi eller någon/några ledare. Ordet sekt kan härledas till latinets secta (princip; parti; filosofisk skola; ideologi; partiprogram). Sekter finns inom religiösa respektive icke-religiösa ideologier. Sekter kan vara politiska, religiösa eller vara andra grupper eller föreningar. Somliga sekter kan påverka människors liv mycket, sina medlemmar, men även andra människor. Sekter finns inom så gott som alla religioner och ideologier. Ord som sekt, sekterism, sektledare används ofta i nedsättande betydelse, men de har ej alltid använts uteslutande i nedsättande betydelse. Ursprungligen kunde ordet sekt även ha neutral eller positiv betydelse. Ordet används i många fall för att betona avvikande livsstil, eller extrema åsikter eller starkt ledarskap. Även förtryck eller farliga åsikter kan åsyftas. Wikipedias text

Vi har ett kulturellt problem i hela riket och sen länge när svenskmantrat dras:
 – Det går inte, det har vi aldrig gjort förut.

En medlem ur skolan skrev artikeln “Ja, hur är det möjligt?” där hon redogjorde för den forskning som finns, och som förnekas helt i Sverige.

Svenska forskare har redan funnit att ingen har botats i Sverige alls – ingen
Jag själv är förmodligen den första svenska medborgare som blev botad utomlands.  De metoder som botade mig är “Utmattningsskolan”, och nu kommer en hel drös “efter” mig som på samma sätt är botade, och med samma metoder.

Känner du utmattade?
Meddela dem att Utmattningsskolan finns, och tar drabbade ur mörkret.

Vi använder uteslutande livsmedel och kryddor, och vi kör alltså inte med nån “alternativmedicin”.

Vi avgiftar, och bygger immunförsvar, och omhändertar den inflammation vi har i hjärnan som leder till att vi saknar närminne, vi kan ofta ramla bara så där – med mera.