Medberoendekursen har fått sin bibel idag

Vi har en kurs för de superstressade som kallas för medbereonde och den kursen har en egen sluten facebookgrupp där det ligger en hel del ny forskning utlagd.

Idag den 19 maj 2017 drar jag igång mitt författarskap igen, och börjar med att släppa klassikern “Botten upp” på svenska som mjukband, e-bok, lånebok. Den ska sen översättas till engelska av en ung meriterad engelskfödd översättare i Stockholm i höst, och därefter släpps den i den engelskspråkiga världen.

Det Stora Bokförlaget hemma i Sverige har begärt och fått ett synopsis avseende en bok vars material kommer ifrån Utmattningsskolan d.v.s. jag ska göra bok av skolans kurser.

Därefter ska jag skriva ut ett par sedelärande historier varav en är hämtad ifrån Indien och en ifrån norra Cypern.

Blankett till det svenska författarförbundet ska in med begäran om återinträde, vilket ger mig större friheter, och ett bättre skydd kan man säga.

BOTTEN UPP – ute nu!
Den klassiska och älskade boken “Botten upp” utkommer nu på nytt på läsares begäran och den är aktuellare än någonsin.

“En bok jag rekommenderar som handlar om alkoholism och förnekelse, både hos alkoholisten och de anhöriga heter Botten upp av Lena Holfve.” Carina Bång Medberoendeinfo.

“Har läst en bok som heter Botten upp av Lena Holfve, har ni inte läst den så rekommenderar jag den till er! Den handlar om att vi räddar människor från deras eget ansvar. Vi tar hand om saker som den andre vuxne personen borde ta hand om själva. Vi skyddar dem från konsekvenserna av deras eget missbruk. Och när vi skyddar dem från konsekvenserna av deras missbruk så underlättar vi missbruket. Livets Villevalla”

Köps här, och kommer i Internetbokhandeln förmodligen inom någon vecka.

• Det händer aldrig mig (1997), Bilda Förlag
  • Är barn allt? (1992), Rabén & Sjögren
  • Botten upp (1989), Rabén & Sjögren
  • Utanför (1989), Rabén & Sjögren