Ännu en återställd

Desperat och sjuk och tomma, svarta samt rädda ögon som sjuka får.

Hej?
Vill förmedla hopp här i dag till alla nya som funderar om skolan fungerar.

Jag gick med i skolan i början på Augusti 2016 (tror jag, minns inte exakt datum)
Följt skolans kurser nästan i detalj med min inre känsla som ledning och mina nära som hjälp och stöttning.

Jag blev av med hjärndimman efter drygt en månad, gjorde hårmineralanalys med svar i november -16.

Efter jag fått hårmineralanalysen ändrade jag min kost till paleo. Blivit av med alla magproblem som överkänslighet mot bl.a. vitlök mm

Lugn och fin, och snart åter på banan.

Halsinfektion trodde jag först var min rot. Testat alla tips på att bli av med halsinfektionen. Funkat jättebra just vid intag så att inflammationen i kroppen lagt sig och jag känt mig bättre. Så fort jag slutat blev jag sämre igen.
Insåg att det är något organ som är inflammerat, men vad/vilket???!

Läste vidare och pluggade hårt och kom fram till att det måste vara tarmen ev candida.

Nu vet jag vad som gjort mig sjuk:
Ett stressigt jobb och många tuffa känslomässiga händelser inom några år drog ner mig så jag var helt trött och slut. Det skapade obalans i min kropp.
Hormonspiral på det så har ni min rot.

Jag tog ut hormonspiralen för snart tre veckor sedan. I helgen kände jag kroppsligen hur allt blev lättare i kroppen. Måndag, i går fick jag mens. Aldrig blivit så glad över att få mens?? Det kändes precis som när man får barn. Allt det tunga nertryckta i min kropp lättade och allt kändes underbart.

Åter på banan!

Igår efter det förlösande ögonblicket efter mens(ursäkta om det känns otrevligt) fick jag ett uppenbar känsla att nu är du frisk. ??
Tog på mig mina gympaskor som stått i skåpet i 3 år och gick en promenad på 20 min. Det gick!

Jag, i Juli 2016 hade alla kriterier på svår ME/CFS.

Jag har just varit på möte med af där jag klarade av att föra ett samtal med två personer. Höll den röda tråden genom hela samtalet.
Varit på kafé efter mötet och druckit kaffe och surrat.
När jag kom hem tog jag på mig mina gympaskor igen och gick en promenad på 20 min.

Jag sitter nu här och skriver detta och känner mig helt normal, frisk!

Ingen tyngdkänsla i musklerna, ingen inflammationkänning, inte ont i halsen.
Helt underbart skönt?

Lycka till att hitta din rot/rötter med hjälp av Lena Holfves skola

Artikeln är publicerad även i Utmattads domän.

Ett svar på ”Ännu en återställd”