Grattis, kära Utmattningsskolan!

Vi firar 6 månader idag, och har hunnit med mycket sen starten. Inte minst har flera sjuka förklarat sig återställda.

Utmattningsskolan startade som ett test
Jag ville se om fler kunde bli friska, via samma asiatiska metoder som gjorde mig det, och vår första skolgård öppnade den 27 juli 2016, och idag har vi runt 20 skolgårdar.

Vi firar denna halvårs födelsedag genom att skapa en skrivgrupp
Gruppens mål är att producera antologier med start sommaren 2017.

Jag lägger också in redan nu en kort men rapp skrivskola, och det vi söker är bra historier.

Kan man inte skriva själv fixar vi det – no problem.

Titlar?
“Det var mögelförgiftade vi var!”

“Brunnen tog kål på hela familjen”

“Man blir sjuk av uran!”

“Sitt still! Går inte för kopparförgiftade.”

“Jag vägrade psykvård!”

“Panikångest är B-vitaminbrist!”

Och så vidare…  vi står på tills vi har vänt utmattningstankbåten 180 grader och förklarar hur vi fick resultat.

Just nu innehåller gruppen två yrkesförfattare
Alla medlemmar inne i skolan, och som anser sig återställda, och som är klara med hela skolan är välkomna att delta.

Länk till skrivgruppen ligger på Examensgruppens skolgård som är vår sista skolgård för de som är igenom hela skolan.

Just nu är det bara en handfull – men många är på G – och jag räknar med att till sommaren har vi det första gänget inne i skrivgruppen, och då börjar vi; ett kapitel till varje medlem som har en bra historia.

Under förvåren kommer Medberoendegruppens egen bok ut och till sommaren kommer hela kurs 1, samtliga avsnitt, också i bokform.

Om jag hinner kommer även kursen “Lär känna dig själv på nytt” ut i bokform redan i år.