Vad går handlingsprogrammet ut på?

Skolans koncept är ganska enkelt
I kurs 1 börjar vi slå ner inflammationen som ger bland annat hjärndimma och en enorm trötthet.

Det tar allt ifrån fem dagar till flera månader.

I kurs 2 dämpar vi hjärnan och får ordning på sömnen.

En medlem säger nedan: “… tog mig bort från hjärndimman så nu kan jag använda hjärnan för att göra mig frisk.”

Kurs 1 och 2 är ingen bot
De är en förutsättning för att man ska klara kurs 3-8 där boten finns så långt att vi letar efter orsaken till varför vi är sjuka.

Jag själv hade parasiter och aluminiumförgiftning, och vi har haft allt ifrån uran-koppar-blyförgiftningar med mera.

Vi använder uteslutande livsmedelskombinationer
När man vet varför man är sjuk delar vi upp oss i en hel rad olika grupper / skolgårdar. De som är förgiftade av uran har sin, och de som har mögel som orsak har sin, och så vidare. Men aluminiumförgiftade har ingen egen därför att alla avgiftas kollektivt tidigt avseende  just aluminium.

Detta därför att Sverige ligger i demensbältet, och ny forskning visar rätt tydligt att det får man av just aluminiumförgiftning och eftersom man har hittat aluminium i vårt regnvatten är det en självklarhet att alla kollektivt ska få bort just aluminium.

Skolan är inget annat än ett enda härmande av mitt eget framgångsrika tillfrisknande i Asien, och när vi startade gjorde jag det klart för alla att det här är bara ett försök att planka den om än en aning försvenskad. Vi kan inte dricka kokosnötsvatten direkt ur de stora gröna frökapslarna…

När vi startade trodde jag att det skulle kunna gå, och numera vet jag att det går under förutsättning att medlemmarna följer programmet. Eftersom vi använder livsmedelskombinationer kan man t.ex. inte byta ut ingredienserna utan konsekvenser.

Vi sysslar alltså inte med varken mirakelmedel eller hokus-pokus-piller utan ofta 5000 år gamla metoder.

När jag brakade igång 27 juli visste jag att jag hade två stora hinder framför mig
Först och främst en massa sjuka som fullständigt hjärntvättas i Sverige att “utmattning” är psykiskt / socialt hur man nu kan få blyförgiftnig till det? Vi har hyfsat gott om blyförgiftade; hela familjer. Den farhågan uppstod aldrig därför att många känt på sig “att jag är nog inte psykiskt sjuk”. Skolans metoder, och syn på saken, kom som ett slags bekräftelse att de känner rätt.

Den andra faran jag såg var den svenska kulturen
– Det går inte, det har vi aldrig gjort förut!

Den slapp jag därför att de första 500 medlemmarna var helt desperata, och redo att pröva vad-som-helst för att bli frisk. Jag minns den känslan mycket väl. Ganska snart började folk piggna på sig; kunde gå igen, andas igen, sova igen och då rullar tåget av sig självt. Det går inte åt så mycket energi för att hantera ifrågasättanden och få frågar idag;
– Varför då för?

Nya lutar sig mot äldre medlemmars erfarenheter
Alla skolgårdar, och min ledarstil som är fullständigt transparent, innebär också att det aldrig blir ryktesspridningar som kan ta kål på nya saker rätt fort. Vi har omröstningar också, vid minsta tveksamhet, och det har varit ganska lite förtal mot skolan ute och löpt. En del grupper ute på Facebook slänger ut folk som ens knystar om skolan, och det beror just på den svenska kulturen:
 – Det går inte, det har vi aldrig gjort förut!
Det lär sprida sig rätt snabbt att folk blir hållbart friska och eftersom skolan är en kraftig databas, det är bara skolgårdarna som ligger på Facebook, står vi pall.

Vi har alla ett gemensamt mål i skolan
Vi ska tillsammans vända utmattningsbåten 180 grader och tvinga fram adekvata provtagningar på folk som kommer till vårdcentralerna med yrsel, hjärndimma, svaghet, osv. De ska inte skottas till psyket för att man inte kan hantera det  alternativt att Sverige slutar kalla sig själv för en humanitär stormakt.