Stämpeln som inbillningssjuk

Min egen svenska kärleksfulle läkare sa mig, då jag berättade att jag tänkte söka vård i Indien, att det gladde honom för “vi kan inte det här, alla bara gissar”. Finns väl inget som tyder på att han har fel? Jag hade inga problem med att “bli trodd” men det kan också ha berott på att jag under lång tid hade synliga frakturer?

Vi har flera medlemmar som har rapporterat detsamma att deras läkare är glada för att de t.ex. går i skolan som kör mycket indiska metoder, och nån svensk läkare hade sagt att hon trodde att just indierna möjligen kan sitta på en del lösningar.

Bland tusentals texter i skolan återfinns 4-5 texter där medlemmar mött läkare, som uppfört sig som om de ungefär är rätt trötta på utmattade, och det skrivs mycket i andra forum om läkare som ligger bakom att texten till höger ens har skapats.

Det hela är ganska lätt att förstå
Vi har en miljon aktiva alkoholister i Sverige och en del av dem gillar givetvis diagnosen. Jag har haft intensiva dygn därför jag har haft ett koppel av dem efter mig, och det är väl den gruppen läkarna är trötta på.

Nu ska vi göra en facerading på en av dem
Mellan ögonen ser vi de urtypiska leverrynkorna som kallas just för “leverrynka” i Indien. Men hos oss kallas den för “den elaka rynkan”, och det är AA – Anonyma alkoholister – som gett fenomenet det namnet. Man ser elak ut då man har två jack mellan ögonen.

Studerar vi samma leverrynkor i Christer Petterssons ansikte ser vi dem än tydligare, två djupa hack. Jag ser skillnad mellan kvinnan och Pettersson. Det skiljer 10 år dvs. han har krökat och tuggat tabletter 10 år längre än hon. Pettersson har kört mer sprit, och det ser man på hans skrovliga hy. Hon mer piller än han, och det ser man på den “plastiga” hyn, de dimmiga ögonen samt pupillerna.

Båda utstrålar den misstänksamhet som är generell
När de agerar ut är det ofta tre vanliga alk-drogsymtom som är aktuella; harm, hat och hämnd. När de är klara med det övergår de i alk-drogsymtomet “ha rätt”.

Den som kan Petterssons “bajonettmord” vet vad jag talar om
Mitt i julruschen i Stockholms city 1970 stöter en man ute i  julklappshandel ihop med Christer Pettersson,  och som efter kort dispyt rycker fram en bajonett och hugger ihjäl mannen. Det var ett klassiskt harm, hat, hämnd och “ha rätt”-mord.

Vem blir inte trött på dem?
Är då alla som har två jack mellan ögonen missbrukare? Nej, jacken står för att levern är extremt ansträngd och det kan den vara av andra gifter än just alkohol. Men har man två jack mellan ögonen plus sprutar hånfullhet och harm runt sig är det rätt säkra tecken.

När jag startade skolan kontaktade AA-12:an Karin Svensson mig
Hon varnade mig för att jag mycket väl skulle kunna få in aktiva missbrukare, och vi bestämde oss för ett slags handlingsprogram, och jag ombads skriva artikeln “Varför blir en del väldigt arga?

Vi var då kanske 400 personer
När den artikeln publicerats klickade ett tjugotal ut sig, och Karin var nöjd.
– De har inte i Utmattningsskolan att göra, de ska till AA, sa hon.

Det är givet att de hatar ens antydan till lösningar på problem
Den här gruppen vill garanterat inte bli friska, och de vill inte ens höra talas om några asiatiska lösningar, och de lär kämpa med näbbar och klor för att slippa dem. De vill ha piller av doktorn, och gärna många, och idag har vi nästan inga rena alkoholister för de är blandmissbrukare.

Äkta utmattade, med hjärndimma, har nästan inte en sportmössa
Jag frågade en syrra i förrgår, som jobbar på medicin på ett av våra stora sjukhus, och hon sa att en patient har mellan en till två minuter på sig idag att förklara sina symtom så de måste vara tydliga.

Idag är snittväntetiden sju timmar på akuten och den så kallade “sjukvårdskrisen” är rätt uppenbar. Ett skäl är en miljon aktiva missbrukare som upptar enorma resurser när de slår varandra på käften.

De underhåller även domstolsväsendet rätt bra, och just Pettersson brukade kalla sig själv för domstolsfolks “arbetsgivare” och det var han givetvis också. Han försåg ofta rätten med just arbete.

Jag kan livligt föreställa mig hur de står på ute på vårdcentralerna.

Ni får lära er tekniken i skolan – använd den!
Ser ni de urtypiska hånfulla, aggressiva, hatiska, harmfulla texterna så gör en facereading! Det “normala” är att bli provocerad, illa berörd eller upprörd, eller – för all del – trött men smartast är att göra en facereading.

Surfa till deras FB-sidor, och spana in området mellan ögonen, så ser ni precis hur lite eller mycket förgiftade de är. Återkommer utåtagerande alkoholister här i framtiden publicerar jag “elaka rynkan” tills precis alla i skolan har lärt sig att läsa av den.

De talar alltid om sig själva då de anklagar
De som går i Medberoendekursen har ett avsnitt kallat “Projiceringar”, som är viktigt i sammanhanget, därför att man kan “lyssna” efter dem. Aktiva projicerar alltid våldsamt, och har vi då två jack mellan ögonen, hånfullhet, harm, hat, hämnd plus projiceringar kan man vara rätt säker på att det är en “falsk” utmattad. Finns ingen i skolan som orkar stå på så; äkta utmattade kan inte bråka, och i vart fall inte på det sätt som aktiva både kan, vill och gör.

De gaddar sen ihop sig i grupper, och anklagar vården för att de aldrig blir “seriöst behandlade med värdighet”, dvs. det är de själva som inte är seriösa, och som aldrig behandlar andra med värdighet utan de kallar folk för “idiot”, “jävla pissråtta”, “hora, jag förstår inte dina texter”, osv.

När jag skrev boken “Botten upp” intervjuade jag ungefär 300 nyktra alkoholister som berättade rätt ofta om hur de terroriserat just vården.

Jag minns en man som sa:
– Varje måndag hade jag Parkinsons sjukdom, och jag var väldigt arg på läkarna som inte fattade det.

Är det då korrekt att kalla dem för inbillningssjuka?
Nej, de är sjukare än flertalet men inte i “utmattning” eller “Parkinsons” utan i alkoholism / blandmissbruk.