Nu börjar jag bli hyfsat nöjd

14902782_10154656766919253_3968515130584418216_oDet känns nu, efter tre månader, som om “alla” fokuserar i skolan på att leta förgiftningsrötter och åtgärda den åtföljande inflammationen i hjärnan. I början var “allas” fokus på det ena symtomet efter det andra. Det är roten som måste fram, och nu rivs badrummen upp, och vad hittar vi väl där… svartmögel!

Svartmögel symptom
Svartmögel orsakar allvarliga symptom och hälsoproblem såsom psykisk försämring, andningsproblem, skador på inre organ och även dödsfall. De huvudgrupper av symptom svartmögel orsaker är;

• Mentala och neurologiska svartmögelsymptom
  • Luftvägssymptom
  • Cirkulationsorgans symptom
  • Trötthet och obehag
  • Mentala och neurologiska svartmögel symptom

utmattningMykotoxiner som produceras av svartmögel är neurotoxiska och innebär att de kan döda nervceller i hjärnan och försämra en persons mentala förmåga.

De orsakar också nervösa störningar såsom skakningar och kan orsaka personlighetsförändringar som humörsvängningar och irritation. Detta är några av de vanligaste svartmögelsymptomen som påverkar en person mentalt och neurologiskt:

• Förvirring
  • Försämrad koncentrationsförmåga
  • Långsammare reflexer
  • Yrsel

Jag läste som hastigast i ett forum för “utmattade” (svenskt påhitt) att de käkade mängder med psykofarmaka, går i gruppterapier, och det biter inte på t.ex. svartmögel. Jag läste också att det hjälper att prata. Har aldrig hjälpt mot svartmögel.

Jag förstår inte, och kommer aldrig att förstå, varför man gjort detta till nåt socialt, psykiskt eller varför jag får läsa i utländsk press att 60-70% av de svenska barnen bor i mögelhus. Vad kallas det i Sverige? ADHD?

Hur som, i skolan snackar vi inte så mycket, även om skolgårdarna finns, utan allt är fokuserat på att handla och framförallt leta efter förgiftningsrötter och slå ner den medföljande inflammationen i hjärnan.

annika
Medlemmar i skolans Facebookgrupp:

resultatresultat2resultat66

braresultatresultat2resultat3resultat6resultat7resultat8