Vår första kontakt med Miljökontoret i en stor kommun

Chefen för miljökontoret i xxxx kommun
Brevet nedan är insänt till er med rek. men jag har inte hört av er?
Igår fick jag in nästa medlems provsvar som är kraftigt brylleriumförgiftad och som också bor i xxxx.
Ni har nåt riktigt stort elände där uppe.

Lena Holfve

Tidigare publicerat den 18 oktober:

Till chefen för XXXXX kommuns Miljökontor
Undertecknad leder Utmattningsskolan, som är en utbildning och ett handlingsprogram för så kallat “utmattade” (kallas för “Chronic Fatigue Syndrom” på engelska), och en av mina elever, som är svårt sjuk, är gediget berylliumförgiftad. En av de tio delarna i sjukdomen är alltid miljögifter.

Det är en i sammanhanget ovanlig förgiftning, och min första tanke var att leta efter en fabrik i närheten, som kan vara källan, och den enda hon själv kan komma på är den stora XXXX-fabriken som hon bor granne med. Det går också flygplan rakt över huset ifrån flygplatsen. Min elev bor på xxxx-gatan.

Om det har släppts ut beryllium bör hela områdets innevånare vara förgiftade varför jag fattade beslutet att meddela er. Min elev är så sjuk att hon inte orkar själv i nuläget men kan säkert ställa upp i samtal med er senare då jag har etablerat en kontakt med en handläggare i detta unika ärende.

Jag har ett gediget förflutet inom rättsväsendet och i domstolssituationer har jag då och då kommit i kontakt med Rättsmedicins utredningsmetoder, då de spårat exempelvis narkotika i tilltalades hår, och vi använder samma metod nu – men spårar förgiftningar.

Min elevs hår är undersökt av ett laboratorium i USA, http://www.traceelements.com, och jag bifogar ett klipp av testresultatet, och en handläggare längre fram får givetvis se hela.

Jag bifogar också den engelska symtomkarta skolan arbetar utifrån, där jag har ringat in just “miljögifter”, och det är allmänt känt att den mänskliga hjärnan är mycket känslig för dem. De ger sen de övriga nio symtomen varför arbetet att hitta förgiftningsroten är för oss viktigt. De flesta färdigutredda elever har t.ex. aluminium-, koppar-, uranförgiftningar men jag har aldrig förr sett någon som har så mycket beryllium att stapeln “slår i taket”.

Just nu befinner jag mig utomlands, varför det är enklast att nå mig via e-post; kontoret@utmattningsskolan.se,  och jag är tacksam om ni kan utreda detta, för andras skull, och även bistå min elev senare med eventuell kompetens som finns inom kommunen avseende förgiftningar. Hon är mycket sjuk.

Lena Holfve
Utmattningsskolan.se

6e3d6b_8d9bd9eb51e64fb6855a8f79013b7056-jpg_srz_855_469_85_22_0-50_1-20_0-00_jpg_srz14708073_10153850040402301_5980858904194431214_o