Vad ska du göra när du plötsligt blir pigg?

problemEfter ett par veckor med de insatser vi gör i början ska hjärndimman lätta, och har man haft den i åratal är livet som natt och dag, och man känner sig frisk.

Skolan är uppbyggd så; först bli av med hjärndimman (Kurs 1) och sen sova (Kurs 2) och sen pluggar vi.

Vad ska man göra då man blir pigg?

Ja, först och främst ska man gå ut skolan och prioritera den och bli expert på sin egen sjukdom. Det är A och O för att inte trilla dit senare.

kursEn bra sak man kan göra är att noga informera sin läkare, VC, osv. vad man har varit med om.

Sen är inte skolan en straffanstalt, och var och en ska njuta sin nya frihet som man kan och vill, men jag vill förmedla en bra regel då man börjar piggna på sig.

ALDRIG MER ÄN EN STOR SAK VARANNAN DAG.

annikaTandläkaren måndag, vila tisdag, städa halva lyan onsdag, vila torsdag, städa andra halvan på fredagen, vila lördag och vila / ut och gå söndag men göra gurkmejapasta…. Guldmjölken brukar spöa upp inflammationen men har du bly i ryggraden är vi inte klara här än eller om du har en kopparförgiftning…

I slutet av skolans utbildning, i kurs 9, får du ett handlingsprogram och du ska också tillverka din egen journal och symtomlista vilket är A och O för framtiden.